آنتونوف: ادعای ارسال تسلیحات به روسیه برای دامن‌زدن به روس‌هراسی است

تهران (پانا) - سفیر روسیه در آمریکا گفت ادعاهای غربی‌ها درباره ارسال تسلیحات از سوی ایران، چین و کره شمالی به روسیه برای استفاده در درگیری‌های اوکراین با هدف «روس‌هراسی» انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۱۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آنتونوف: ادعای ارسال تسلیحات به روسیه برای دامن‌زدن به روس‌هراسی است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «به نظر می‌رسد که در واشنگتن همه مقامات وضعیت را در میدان جنگ درک کرده‌اند، به‌خصوص زمانی که سربازان روس هر روز شهرک‌های بیشتری را در لوهانسک و دونتسک آزاد می‌کنند. با این حال، سیاستمداران از مرگ اسلاوها در هر ۲ طرف درگیری بسیار خوشحال هستند.»

خبرگزاری نووستی به نقل از این دیپلمات روسی گزارش کرد: برای توجیه اقدامات خصمانه علیه فدراسیون روسیه، استراتژیست‌های واشنگتن از شعارهای تحریک‌آمیز درباره «برنامه‌های مسکو در راستای تصرف تقریبا نیمی از جهان» استفاده می‌کنند.

آنتونوف افزود: «مزخرفات آشکار در حال سرازیر شدن است. مسائل تحریک‌آمیزی درخصوص ارسال تسلیحات از سوی ایران، کره شمالی و حتی چین به روسیه در راستای دامن‌زدن به روس‌هراسی توسط غرب ترویج می‌شوند.»

او در قسمت دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «ایالات متحده به طور پیوسته خود را در باتلاق درگیری اوکراین عمیق‌تر فرو می‌برد. دولت ایالات متحده آماده است با انتقال مقادیر چند میلیارد دلاری سلاح و مهمات به رژیم کی‌یف، رفاه شهروندان آمریکایی را قربانی کند.»

سفیر روسیه خاطر نشان کرد: «تنها خواسته دست‌نشانده‌های واشنگتن، افزایش درگیری نظامی با نیروهای روسی است و همچنان صبر و استقامت ما در برابر گام‌های خصمانه آنها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. هدف کلی آنها شکست راهبردی کشور ما است.»

وی با اشاره به مذاکرات غرب برای لغو محدودیت‌های تسلیحات دوربرد جهت حمله به خاک روسیه توسط اوکراین، گفت: « اکنون آن‌ها به طور فزاینده‌ای در مورد امکان گلوله‌باران سرزمین روسیه با سلاح‌های دوربرد صحبت می‌کنند و فقط تعداد کمی از سیاستمداران به احتمال جنگ‌جهانی سوم پرداخته‌اند.»

آنتونوف در پایان با بیان اینکه «مذاکره با تروریست‌ها، غیرممکن است»، افزود: هیچ طرح یا به اصطلاح ابتکار صلحی برای آتش‌بس در شرق اروپا بدون در نظر گرفتن منافع ملی روسیه امکان‌پذیر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار