نشست سه‌جانبه برای عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه برگزار می‌شود

تهران(پانا) - رسانه‌های سوری از تعیین دستور جلسه دیدار آتی مقامات روسیه، سوریه و ترکیه که احتمالا در در پایان ماه جاری برگزاری می‌شود، خبر دادند.

کد مطلب: ۱۴۹۹۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست سه‌جانبه برای عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه برگزار می‌شود

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از یک «منبع سیاسی آگاه» اعلام کرد که احتمالاً مسکو دستور جلسه دیدار آتی میان مقامات روسیه، سوریه و ترکیه را که احتمال دارد در پایان ماه جاری (سپتامبر) برگزار شود، تعیین کرده است.

بنا به گفته منبع آگاه الوطن دستور این نشست شامل موضوعاتی همچون «لزوم اشاره به تعیین کسانی که تروریست شناخته می‌شوند، تعیین مکانیسم همکاری بین دمشق و آنکارا برای مبارزه با تروریسم و همچنین تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای ترکیه از اراضی سوریه» است، که پس از اتمام مراحل پیشین مبارزه با تروریسم به منظور تضمین امنیت مرزهای مشترک انجام خواهد شد.

این منبع افزود که بررسی مجدد تغییرات در «توافق‌نامه آدانا» که قبلاً به عنوان یک چارچوب جدید برای همکاری مشترک سوریه و ترکیه جهت کنترل امنیت مرزها مطرح شده بود، نیز ممکن است در دستور کار مذاکرات آتی قرار گیرد.

طبق توافق «آدانا» (أضنه) که ۲۵ سال پیش میان ترکیه و سوریه امضاء شد، طرفین متعهد به «مقابله با تروریسم» شدند.

منبع الوطن در ادامه توضیح داد که موارد مذکور به طور طبیعی نیاز به تأیید مقامات مربوطه، به ویژه دمشق، دارند.

به نوشته الوطن مسکو همچنین اصرار دارد که خروج نیروهای ترکیه از اراضی سوریه به عنوان مهم‌ترین بند در دستور کار هرگونه مذاکره‌ای باشد، که این امر همگام با خواست دمشق است که در پی بازپس‌گیری حاکمیت خود بر تمامی اراضی‌اش است.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار