لاوروف: ترکیه آماده گفت‌وگو درباره شرایط خروج از سوریه است

تهران (پانا) - وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی اعلام کرد که ترکیه آمادگی دارد که درباره خروج نیروهایش از سوریه بحث و گفت‌وگو کند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
لاوروف: ترکیه آماده گفت‌وگو درباره شرایط خروج از سوریه است

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ترکیه آماده گفت‌وگو درباره خروج نیروهایش از سوریه است، اما درباره شرایط خاص این خروج هنوز توافقی صورت نگرفته است.

وی دراین‌باره گفت: تُرک‌ها برای این کار آماده هستند، اما درباره شرایط خاص این خروج هنوز توافقی قرار نگرفته است. ما در حال حاضر درباره بازگشت آوارگان صحبت می کنیم، درباره اقدامات لازم برای سرکوب تهدید تروریستی که حضور نیروهای ترکیه را غیرضروری می کند. همه اینها در دستور کار قرار دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: طبق گفته دولت سوریه، برای عادی سازی روابط با استانبول، تصمیم گیری روشن درباره روند خروج نهایی نیروهای ترکیه از سوریه ضروری است.

به گفته لاوروف «روسیه، ترکیه، سوریه و ایران قصد دارند در آینده نزدیک نشست دیگری برای گفتگو درباره عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق برگزار کنند.»

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه دیروز شنبه اظهارات بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مورد آینده روابط با ترکیه را «بسیار مثبت» توصیف کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، این رویداد نشان دهنده علاقه هر دو کشور به پایان دادن به فضای تنش های کنونی است.

وزیر دفاع ترکیه در گفت‌ وگو با روزنامه حریت ترکیه در این خصوص گفت که بشار اسد آنچه را که رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه درباره احتمال ملاقات با وی گفته بود، درک کرده و متوجه شده است.

«یاشار گولر» افزود: به نفع دو کشور است که هر چه سریع تر به این فضای درگیری پایان داده شود و دو کشور به فعالیت های عادی خود در روابط بازگردند.

وی گفت: هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد که حل آن سخت باشد. معتقدم پس از رفع مشکلات می توانیم به عنوان دو کشور همسایه به فعالیت عادی خود ادامه دهیم. آنکارا و دمشق توانایی حل همه مشکلات را دارند.

این در حالی است که بشار اسد ۲۵ آگوست در پارلمان کشورش اعلام کرد: هرگونه مذاکره‌ برای اینکه موفقیت‌ آمیز باشد به مرجعی برای استناد نیاز دارد و یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن در دیدارهای قبلی همین نبود مرجع است. سوریه همواره بر لزوم عقب‌ نشینی ترکیه از اراضی که اشغال کرده و توقف حمایتش از تروریسم تاکید دارد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار