اردوغان: چطور می‌توانیم به قدس که قرن‌ها در آنجا حکومت کردیم، پشت کنیم؟

تهران(پانا) - رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید این کشور به حمایت خود از فلسطین ادامه خواهد داد و نمی‌تواند به شهر قدس که عثمانی‌ها چند قرن در آنجا حکومت کرده‌اند، پشت کند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اردوغان: چطور می‌توانیم به قدس که قرن‌ها در آنجا حکومت کردیم، پشت کنیم؟

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، جمعه شب، گفت: «چطور می‌توانیم به قدسی که اجدادمان چهار قرن در فضایی آکنده از صلح، رفاه و آرامش در آنجا حکومت کردند، پشت کنیم؟!»

اردوغان که روز جمعه در مراسم ارائه مدارک فارغ‌التحصیلی در دانشگاه دفاع ملی این کشور در آنکارا سخنرانی می‌کرد، افزود: «چطور می‌توانیم از فلسطین که مصطفی کمال آتاتورک برای جلوگیری از رسیدن پای دشمنان به آن مبارزه کرد، چشم بپوشیم؟!»

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «چطور می‌توانیم فریاد برادران فلسطینیمان را که اسرائیل آن‌ها را از 11 ماه قبل تاکنون می‌کشد، نشنویم؟!»

اردوغان گفت: «چه کسی می‌تواند استانبول را از قدس شریف جدا کند؟ چه کسی می‌تواند غزه را از غازی‌ آنتپ جدا کند؟ چه کسی می‌تواند میان ما و برادرانمان که با آن‌ها جنگنده‌ایم و یک قرن قبل در کنار یکدیگر در چناق قلعه شهید دادیم، دیوار بکشد؟!»

رئیس‌جمهور ترکیه طی ماه‌های گذشته بارها با مقامات رژیم اسرائیل بر سر مسئله فلسطین وارد درگیری لفظی شده است.

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در دفعات متعدد با انتشار تصاویر کارتونی از رئیس‌جمهور ترکیه او را به سخره گرفته و گفته است اردوغان سودای احیای امپراتوری عثمانی را در سر می‌پروراند.

ترکیه به دنبال تشدید کشتارها در نوار غزه اعلام کرد که بخش عظیمی از صادرات خود به فلسطین اشغالی را معلق کرده است. اما برخی منابع در این تصمیم ترکیه تشکیک ایجاد کرده‌اند و گفته‌اند تجارت دو طرف همچنان ادامه دارد.

وبگاه «میدل ایست آی» در ماه ژوئن در این باره گزارش داده بود تجارت ترکیه و رژیم اسرائیل به صورت غیرمستقیم از طریق یونان ادامه دارد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار