رضازاده در گفت‌وگو با پانا:

دولت با فعال کردن دیپلماسی خارجی در راستای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی عمل کند

مجلس شورای اسلامی باید به دولت کمک کند

تهران (پانا) - دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تعامل با کشورهای حاشیه خلیج فارس و خزر باید در دستور کار دولت باشد، گفت ان‌شالله دولت با فعال کردن دیپلماسی خارجی خود و مجلس نیز با فعال کردن گروه‌های دوستی، بتوانند در راستای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی عمل کند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت با فعال کردن دیپلماسی خارجی در راستای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی عمل کند

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «مقام معظم رهبری در دیداری که با نمایندگان مجلس در سالروز تاسیس مجلس داشتند بر موضوع فعال کردن دیپلماسی خارجی با رعایت اقتدار کشور تاکید کردند و فرمودند مجلس نیز باید به دولت کمک کند و همفکری داشته باشد. همچنین در دیدار اخیرشان با اعضای هیات دولت چهاردهم نیز به توسعه سیاست خارجی به خصوص با کشورهای دوست و همسایه تاکید کردند.»

وی افزود: «به گفته رهبر انقلاب باید با کشورهایی که پس از جنگ تحمیلی یار و یاور جمهوری اسلامی ایران بودند، تعامل بیشتری برقرار شود. ان‌شالله دولت با فعال کردن دیپلماسی خارجی خود و مجلس نیز با فعال کردن گروه‌های دوستی، بتواند در راستای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی عمل کنند و اولویت‌های کشور را در دستور کار قرار دهند.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: «باید برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب و اتحادیه اروپا نگاه عمیقی به کشورهای آسیا و حاشیه خزر و روسیه و چین و کشورهای دوست در شرق آسیا داشته باشیم تا بتوان با توافقات انجام شده مشکلات و کمبودها را رفع کرد.»

وی ادامه داد: «اولویت نخست وزیر امور خارجه دولت چهاردهم، رعایت قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های هسته‌ای است. دومین اولویت وزارت امور خارجه تعامل با کشورهای حاشیه خلیج فارس و حاشیه خزر باید باشد. سومین اولویت نیز تعامل و توسعه اقتصادی برای تجار و فعالین اقتصادی باشد تا زمینه فعالیت تجار ایرانی در سایر کشورها تسهیل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار