وزیر خارجه مصر: توقف جنگ علیه نوار غزه به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند

تهران(پانا) - وزیر خارجه مصر گفت توقف جنگ ظالمانه علیه نوار غزه به کاهش تنش در منطقه کمک می کند و دستیابی به توافقی در این زمینه جلوی آتش جنگ فراگیر در منطقه را می گیرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر خارجه مصر: توقف جنگ علیه نوار غزه به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند

 به گزارش شبکه الجزیره، «بدر عبدالعاطی» امروز شنبه در نشست مشترک خبری با همتای فرانسوی خود در قاهره گفت: بدون دستیابی به راه حلی برای موضوع فلسطین، منطقه روی آرامش و ثبات دائمی را نخواهد دید.

عبدالعالی افزود: مهمترین عنصر برای توقف تنش در منطقه، توقف حمام خون و قتل عام در نوار غزه براساس یک توافق همه جانبه است.

وی تصریح کرد: بر اهمیت دستیابی به توافق آتش بس فوری، توقف تجاوزگری علیه ساکنان نوارغزه و ورود بی قید و شرط کمک ها به این منطقه تاکید می کنیم.

عبدالعاطی اظهارداشت: اگر اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد، دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه ممکن است.

وی تصریح کرد: توقف جنگ ظالمانه علیه نوار غزه به کاهش تنش در منطقه کمک می کند.

وزیر خارجه مصر گفت: هماهنگی ها با قطر و آمریکا برای برگزاری دور جدید مذاکرات آتش در قاهره ادامه دارد.

عبدالعاطی اضافه کرد: امیدواریم با دستیابی به توافقی درباره نوار غزه، از گسترش آتش جنگ فراگیر در منطقه که نتیجه محاسبات اشتباه است، جلوگیری شود.

وی افزود: به علت نبود خدمات بهداشتی و کمبود دارو، نگران شیوع بیماری های بیشتری در نوار غزه هستیم.

عبدالعطی گفت: با طرف فرانسوی درباره اینکه افزایش تنش در منطقه به سود هیچ کس نیست، اتفاق نظر داریم.

وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: باید برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه تلاش کنیم زیرا نتایج آن ویرانگر و فاجعه بار خواهد بود.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

آخرین دور مذاکرات درباره دستیابی به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس روز پنجشنبه و جمعه در دوحه قطر از سرگرفته شد اما جنبش حماس تاکید کرد که در آن شرکت نمی کند زیرا بدنبال بحث درباره طرح های پیشنهادی جدید نیست و بر اجرایی شدن طرح پیشین مورد توافق در دور گذشته مذاکرات تاکید دارد. درحالی که رسانه های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه ای در بر نداشته است. جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به طرح مورد توافق تاکید دارد. با این حال، قرار است دور درگیری از مذاکرات هفته آینده در قاهره برگزار شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار