سفیر روسیه:

واشنگتن استاندارد دوگانه خود در حوزه دموکراسی و آزادی بیان را تشدید کرده است

آزادی بیان در آمریکای مدرن فقط در صورتی مقدس است که در جهت حمایت از آمریکا باشد

تهران (پانا) - سفیر روسیه در ایالات متحده گفت واشنگتن استاندارد دوگانه خود در حوزه دموکراسی و آزادی بیان را تشدید کرده است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
واشنگتن استاندارد دوگانه خود در حوزه دموکراسی و آزادی بیان را تشدید کرده است

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: «یورش‌ مقام‌های آمریکایی به این تحلیلگر روس یکی از چندین مورد حقیقت پرونده سازی است.»

این دیپلمات روس گفت: «همه اینها در بحبوحه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جریان است. در سراسر کشور، آزار و شکنجه افرادی وجود دارد که گفته می‌شود با نقض قانون عوامل خارجی، برای دولت روسیه کار می‌کنند.»

براساس گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در آمریکا خاطرنشان کرد: «محافل حاکم محلی به طور قطع مسیر سانسور کامل را در پیش گرفته‌اند. آزادی بیان در ایالات متحده مدرن تنها در صورتی مقدس است که در جهت حمایت از آمریکا باشد.»

این دیپلمات با اشاره به اینکه سفارت روسیه نگران آنچه در حال رخ دادن است، تاکید کرد: «همه مخالفان در معرض تفتیش عقاید سیاسی هستند، به ویژه زمانی که این موضوع مربوط به کسانی است که با تحمیل دیدگاه‌های یک جانبه و مغرضانه به روسیه مبارزه می‌کنند.»

به گفته آنتونف، واشنگتن استاندارد دوگانه خود را در حوزه دموکراسی و آزادی بیان تشدید کرده است.

این دیپلمات ادامه داد: «صدها نفر صرفا به این دلیل نامطلوب اعلام می‌شوند که جرات دارند با سیاست‌های واشنگتن مخالفت کنند. آنها از داشتن دیدگاه خود منع شده‌اند. نفوذ به خانه‌ها، تفتیش‌ها، مصادره اسناد، این لیست کوتاهی از اقدامات ویژه آمریکایی است.»

به گفته وی، مقامات آمریکایی «به راحتی قوانین خود را که در متمم اول قانون اساسی آمریکا پیش بینی شده است» نقض می‌کنند و «تکرار مخالفت‌ها به یک هنجار تبدیل شده است.»

سفیر روسیه تاکید کرد: «در این میان، مقام‌ها همچنان به سخنرانی در سراسر جهان درباره ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشر ادامه می‌دهند. همه اینها یادآور دوران تاریک مک کارتیسم است.»

آنتونوف تاکید کرد که او شخصا سیمز را «به عنوان یک دانشمند علوم سیاسی با استعداد با دانش عمیق از سیستم سیاسی ایالات متحده، سیاست داخلی و خارجی این ایالت می‌شناسد.»

دیپلمات روسی ادامه داد: «من قبلا مهمان سازمان غیردولتی مرکز منافع ملی به ریاست او بودم. در آنجا درباره سرنوشت روابط روسیه و آمریکا بحث کردم. همه اینها بخشی از بحث های متمدنانه با نگرش محترمانه به نظر مخالف بود.»

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) تایید کرد که به منزل سیمز حمله کرده است.

سیمز به تاس گفت که به صورت رسمی درباره تفتیش منزلش توسط اف.بی.آی مطلع نشده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار