شمار شهدای غزه به مرز ۴۰ هزار نفر رسید

تهران (پانا) - با تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۹هزار و ۹۶۵ نفر رسید.

کد مطلب: ۱۴۹۴۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
شمار شهدای غزه به مرز ۴۰ هزار نفر رسید

به گزارش المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز چهارشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۳۶ نفر شهید و ۵۴ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹هزار و ۹۶۵ نفر و تعداد مجروحان به ۹۲هزار و ۲۹۴نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان پزشکان بدون مرز بتازگی در بیانیه ای درباره وضعیت فاجعه بار بیمارستان های نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که بیمارستان های این منطقه فاقد ابتدایی ترین امکانات هستند و در نتیجه تداوم این وضعیت، هر ثانیه تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی افزود که با هر حمله به نوار غزه، تیم های پزشکی و کادر درمان این منطقه تحت شدیدترین فشارهای غیرقابل تحمل قرار می گیرند.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که در حدود ۱۰ ماه جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، پزشکان و کادر درمان دچار آسیب‌های روحی شدیدی شده اند، زیرا هیچ جای امنی باقی نمانده و آنها هر روز شاهد شهادت تعداد بیشتری از مردم منطقه هستند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار