میقاتی: مقابله با تهدیدهای اسرائیل باید لبنانی‌ها را متحد کند

تهران (پانا) - نخست‌وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی را عامل وحدت میان لبنانی‌ها ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
میقاتی: مقابله با تهدیدهای اسرائیل باید لبنانی‌ها را متحد کند

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در این باره تاکید کرد: تنها نگرانی که لبنانی‌ها را در این مرحله گرد هم می‌آورد، مقابله با تهدیدات جدید اسرائیل و تجاوزاتی است که ماه‌هاست علیه لبنان ادامه دارد.

وی بر ضرورت انجام وظیفه جامعه جهانی، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال لبنان و حمایت از لبنان در این شرایط سخت تاکید کرد، به ویژه که این کشور تحت فشارهای بسیار سنگینی ناشی از حضور آوارگان سوری قرار دارد.

میقاتی همچنین گفت: تجاوزات و تهدیدهای اسرائیل باید انگیزه اضافی و اساسی برای همبستگی لبنانی‌ها باشد و اکنون زمان اختلافات حاشیه‌ای نیست.

میقاتی دوشنبه نیز اعلام کرده بود رایزنی‌های دیپلماتیک به منظور توقف تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و از سوی دیگر برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، فعال است.

از ابتدای جنگ غزه تاکنون، مقاومت لبنان در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و مقاومت فلسطین شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهد و اعلام کرده حملاتش تنها با برقراری آتش‌بس در نوار غزه متوقف می‌شود.

در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی این مدت حملات متعددی را به جنوب لبنان انجام داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار