شمار شهدای غزه به ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

تهران (پانا) - در سیصد و دوازدهمین روز از جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت غزه امروز (سه شنبه) تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
شمار شهدای غزه به ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۹ هزار و ۹۲۹ شهید و ۹۲ هزار و ۲۴۰ زخمی رسیده است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲ کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در غزه شده و در نتیجه این حملات ۳۲ نفر شهید و ۸۸ نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین تاکید کرد تعدادی از قربانیان زیر آوار هستند و اورژانس و دفاع مدنی قادر به دستیابی به اجساد آن‌ها نیستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای سیصد و دوازدهمین روز متوالی به جنایت نسل‌کشی در نوار غزه با انجام حملات هوایی و گلوله‌باران و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه‌بار در نتیجه محاصره و آواره شدن ساکنان این باریکه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

از ابتدای این جنگ، تل‌آویو ۱۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار