باقری کنی:

رژیم صهیونیستی با کشتار کودکان و زنان، نصاب جدیدی از توحش را در جامعه بشری به نمایش گذاشت

هدف ایران جلوگیری از تحقق آرزوی اسرائیل در ایجاد جنگ منطقه‌ای است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان نوشت: جمهوری اسلامی ایران «دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و جلوگیری از تحقق آرزوی رژیم اسرائیل در ایجاد یک جنگ منطقه‌ای» را دنبال می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۹۳۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رژیم صهیونیستی با کشتار کودکان و زنان، نصاب جدیدی از توحش را در جامعه بشری به نمایش گذاشت

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان از رایزنی‌های تلفنی با دیپلمات‌های ارشد کشورهای جهان و همچنین مقام ارشد حماس خبر داد. 

باقری بامداد یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امورخارجه اندونزی در مورد آخرین تحولات منطقه و جنایات رژیم اشغالگر تبادل‌نظر کردیم. ‌ما معتقدیم "بی‌کیفرمانی"، رژیم را در ارتکاب جنایات جری‌تر کرده و لازم است کشورهای اسلامی در اقدام مشترک و هماهنگ، با حمایت عملی از مردم فلسطین، موجبات توقف نسل‌کشی فلسطینیان در غزه را فراهم آورند».

سرپرست وزارت خارجه ایران در ادامه نوشت: «در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه بلژیک تاکید کردم رژیم صهیونیستی با کشتار گسترده غیرنظامیان، کودکان و زنان، نصاب جدیدی از توحش را در جامعه بشری به نمایش گذاشت. جمهوری اسلامی ایران ایران با توسل به حق دفاع مشروع خود در چارچوب حقوق‌بین‌الملل و منشور ملل متحد، دو هدف اصلی را دنبال می‌کند؛ دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و جلوگیری از تحقق آرزوی رژیم اسرائیل در ایجاد یک جنگ منطقه‌ای».

باقری همچنین خبر داد: «در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه هلند بیان شد استانداردهای دوگانه غرب در ادعای حمایت از حقوق بشر به سطح منزجرکننده‌ای رسیده است».

او با اشاره به کشتار روز شنبه مردم فلسطین در مدرسه «التابعین» غزه توسط رژیم صهیونیستی، نوشت: «اگر فقط همین جنایت رژیم در حمله به غیرنظامیان در یک پناهگاه از سوی هر موجودیتی غیر از اسرائیل واقع می‌شد، دولت‌های غربی مدعی حقوق‌بشر در محکومیت آن با شدیدترین الفاظ و وضع تحریم‌ها و محدودیت‌ها گوی سبقت از یکدیگر می‌ربودند اما جهان می‌بیند که همین دولت‌ها در قبال نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر با چشم پوشی و اغماض رفتار می‌کنند و حتی در شورای امنیت ملل متحد مانع عمل شورا به وظایف ذاتی خود می‌شوند. دورویی و ریاکاری دولت‌های غربی قابل کتمان نیست».

سرپرست وزارت خارجه ایران در پایان از رایزنی با مقام ارشد حماس خبر داد و نوشت: «در گفت‌وگوی تلفنی با خلیل الحیه، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس، ضمن تبریک انتخاب مجاهد شجاع، یحیی السنوار به جانشینی شهید اسماعیل هنیه، مقاومت و رشادت ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت برای مبارزه با باند جنایتکار و کودک‌کش حاکم در تل‌آویو را ستودم و اطمینان دادم که جمهوری اسلامی ایران همواره یار و یاور مردم مظلوم فلسطین باقی خواهد ماند».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار