شمار شهدای نوار غزه به ۳۹هزار و ۶۷۷ نفر رسید

تهران (پانا) - وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار، اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۶۷۷ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شمار شهدای نوار غزه به ۳۹هزار و ۶۷۷ نفر رسید

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین افزود که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۲ مورد جنایت در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۲۴ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹هزار و ۶۷۷ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۱ هزار و ۶۴۵ نفر رسید.

جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی در سیصد و ششمین روز از آغاز تجاوز بدون دستاورد این رژیم در این منطقه ادامه دارد که اوضاع انسانی و بهداشتی در آن بغرنج و نگران کننده است.

سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه روز سه شنبه در گزارشی به مشکلات مجروحان و بیماران فلسطینی در نوار غزه با توجه به تداوم حملات رژیم صهیونیستی و کمبود شدید دارو و مواد غذایی به علت محاصره این منطقه پرداخت و از این وضعیت به عنوان «مرگ تدریجی» مجروحان و بیماران و جنایت جنگی تمام عیار رژیم صهیونیستی یاد کرد.

این سازمان اعلام کرد: نوار غزه روزانه شاهد جان باختن بیماران و مجروحان است و این امر در نتیجه محاصره و ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود دارو و لوازم پزشکی به این منطقه و نابودی بخش بهداشت ایجاد شده است.

این سازمان افزود: محرومیت از درمان و تغذیه ضروری و مواد دیگر که کسی برای بقا از آن‌ها بی‌نیاز نیست، مرگ تدیجی همه کسانی را رقم زده که از حملات مستقیم رژیم اسرائیل جان به در برده اند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار