محمود عباس: ترور «هنیه» بزدلانه و خطرناک بود

تهران (پانا) - رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، این اقدام را بزدلانه و خطرناک توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
محمود عباس: ترور «هنیه» بزدلانه و خطرناک بود

به گزارش خبرگزاری سما، «محمود عباس» به شهادت « اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) واکنش نشان داد.

وی گفت: ما به شدت ترور رهبر بزرگ اسماعیل هنیه را محکوم می کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: ما این ترور را اقدامی بزدلانه و تحرکی خطرناک می دانیم و از همه مردم مان می خواهیم در برابر اشغالگران اسرائیلی به وحدت، صبر و پایداری روی آورند.

«مصطفی البرغوثی» رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز تاکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه جنایتی است که عزم و اراده ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود را جزم‌تر خواهد کرد.

ساعاتی قبل، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است.

در بیانیه حماس آمده است: برادر مجاهد اسماعیل هنیه رهبر جنبش پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست‌ها به محل سکونتش در تهران به شهادت رسید.

پیش تر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار