رسانه صهیونیستی: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری «پیروزی بزرگ» برای حامیان تحریم اسرائیل است

تهران(پانا) - یک رسانه صهیونیستی، حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره ماهیت اشغالگرانه رژیم صهیونیستی را یک پیروزی حقوقی بزرگ برای جنبش های طرفدار تحریم تل‌آویو دانست که در نهایت به انزوای بیشتر این رژیم منجر می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه صهیونیستی: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری «پیروزی بزرگ» برای حامیان تحریم اسرائیل است

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غیرقانونی بودن اشغالگری را تحقق سناریویی دانست که رژیم اشغالگر همیشه از آن می ترسید.

این رسانه صهیونیستی به حکم دیوان بین المللی کیفری برای بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر اشاره کرد و این موضوع را یک دستاورد برای مقاومت فلسطین در حوزه حقوقی ارزیابی کرد.

یدیعوت آحارنوت به درخواست دیوان بین المللی دادگستری از رژیم اشغالگر برای پایان دادن به اشغالگری اشاره کرد و نوشت: این یک پیروزی حقوقی بزرگ برای جنبش های طرفدار تحریم اسرائیل بود.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به افزایش تحریم های ضدصهیونیستی و خودداری شرکت های بین المللی از همکاری با این رژیم، افزود: تعداد شرکت هایی که همکاری با اسرائیل را متوقف کرده اند روبه افزایش است و این یک دستاورد برای فلسطینی ها در حوزه اقتصادی است.

یدیعوت آحارنوت از احتمال تاثیرگذاری حکم دیوان بین المللی دادگستری بر همکاری امنیتی و فروش سلاح به رژیم اشغالگر خبر داد و افزود: براساس قوانین بین المللی، تجارت با کشورهای ناقض حقوق بشر ممنوع است و حکم دیوان بین المللی دادگستری می تواند از این نظر به تجارت اسرائیل با کشورهای جهان صدمه بزند.

این رسانه صهیونیستی افزود: اشغال قدس و کرانه باختری و ایجاد شهرک در این مناطق که نقض آشکار قوانین بین الملل محسوب می شود، انزوای بین المللی تل آویو را افزایش داده است و بر همه جنبه های زندگی اسرائیلی ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با اشاره به ساخت و توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس، حضور رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین غیرقانونی خواند و خواستار پایان دادن به آن شد.

دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد: اسرائیل با اجرای سیاست‌های الحاق سرزمین، تحمیل کنترل دائمی و شهرک سازی از موقعیت خود به عنوان یک قدرت اشغالگر در کرانه باختری و شرق بیت المقدس سوء استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی باید فورا به شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.

همچنین در بیانیه منتشر شده از سوی این دادگاه آمده است: براساس حکم این دادگاه، انتقال شهرک نشینان توسط اسرائیل به کرانه باختری و بیت المقدس و همچنین تداوم حضور اسرائیل، مغایر با ماده ۴۹ کنوانسیون چهارم ژنو تشخیص داده شده است.

دیوان بین المللی دادگستری با ابراز نگرانی شدید تاکید کرد که سیاست شهرک سازی رژیم اسرائیل در حال گسترش است. حکم این دادگاه همچنین مشخص کرد استفاده اسرائیل از منابع طبیعی با تعهداتش تحت قوانین بین‌المللی به عنوان یک قدرت اشغالگر ناسازگار است.

این حکم در حالی صادر می‌شود که دیوان بین المللی دادگستری در پی حمله نظامی ویرانگر ۱۰ ماهه رژیم صهیونیستی به غزه، در یک پرونده دیگر، ‌اتهام مطرح شده از سوی آفریقای جنوبی مبنی بر ارتکاب نسل کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار