وزیر خارجه ترکیه: به‌دنبال برقراری صلح در سوریه هستیم

تهران (پانا) - وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه در جریان نشست خبری مشترک با همتای سعودی خود درباره آخرین تحولات منطقه از جمله غزه و سوریه گفت: به‌دنبال برقراری صلح در سوریه هستیم.

کد مطلب: ۱۴۸۷۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر خارجه ترکیه: به‌دنبال برقراری صلح در سوریه هستیم

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «ما از تلاش‌هایی که با هدف آتش بس در غزه انجام می شود، حمایت می کنیم.»

هاکان فیدان با بیان اینکه خشونت در غزه می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد، افزود: « اسرائیل قصدی برای دستیابی به صلح در منطقه ندارد.»

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: «حماس پیشنهادهایی برای آتش بس ارائه کرد، اما اسرائیل آن را رد کرد.»

وی در ادامه به تلاش برای برقراری روابط کشورش با سوریه اشاره کرد و گفت: «ما به دنبال برقراری صلح در سوریه هستیم و برقراری روابط با دمشق امری طبیعی است.»

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: «ما از میانجیگران برای دستیابی به آتش بس در غزه حمایت می کنیم. وضعیت اکنون نیازمند تلاشی جهانی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف حملاتی است که در غزه انجام می دهد.»

وی تأکید کرد: «حماس به آخرین پیشنهادات پاسخ مثبت داد، اما اسرائیل وضعیت را به بن بست می رساند. کابینه نتانیاهو به دنبال صلح نیست و این از ادامه جنگ و خونریزی که بر آن اصرار دارد، مشخص است.»

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان که امروز به آنکارا سفر کرده است، گفت: «در روابط با ترکیه پیشرفت زیادی وجود دارد و ما قصد داریم برای توسعه آنها تلاش کنیم.»

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: «مردم فلسطین به دلیل ممانعت اسرائیل برای دسترسی به کمک‌ها دچار یک فاجعه انسانی شده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار