هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا:

دولت چهاردهم از توافق‌نامه برجام برای ادامه روند مذاکرات استفاده کند

شهید امیرعبداللهیان تلاش کرد تا جبهه‌ای گسترده علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کند

تهران (پانا) - یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه دولت چهاردهم از توافق‌نامه برجام برای ادامه روند مذاکرات استفاده کند، گفت دولت چهاردهم باید درصدد لغو تحریم‌ها از طریق ادامه روند مذاکرات با آمریکا و کشورهای اروپایی باشد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت چهاردهم از توافق‌نامه برجام برای ادامه روند مذاکرات استفاده کند

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر تنش‌زدایی و تداوم سیاست همسایگی توسط دولت چهاردهم، اظهار کرد: «دولت سیزدهم در حوزه مناسبات منطقه‌ای در طول ۳ سال فعالیت خود در دوره ۳ ساله ریاست مرحوم شهید رئیسی و همچنین وزارت خارجه در دوره شهید امیرعبداللهیان در حوزه مناسبات منطقه‌ای بسیار هوشمندانه عمل کرد و مبتنی بر منافع منطقه‌ای و ملی بود. به‌گونه‌ای که تنش‌ها بین ایران و کشورهای عرب منطقه به‌ویژه بین ایران و عربستان بعد از توافق‌نامه پکن به حداقل رسید و فضای تعامل دلپذیری بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌وجود آمد. همین مساله موجب انزوای رژیم صهیونیستی شد.»

وی اضافه کرد: «یکی از سیاست‌های مهم و تاثیرگذار دولت سیزدهم، مساله عادی‌سازی رابطه بین دولت‌های عرب منطقه واسرائیل بود که دولت سیزدهم این تلاش‌ها را خنثی کرد و باعث شد که کشورهای عرب منطقه که قصد برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی داشتند، عقب‌نشینی کنند.»

این کارشناس سیاست خارجه درخصوص محور مقاومت نیز گفت: «در مورد محور مقاومت نیز دولت سیزدهم بسیار هوشمندانه عمل کرد. مخصوصا در طول ۸ ماه بحران غزه، آقای امیرعبداللهیان تلاش کرد تا یک جبهه گسترده علیه رژیم صهیونیستی به وجود بیاورد و موفقیت‌های بزرگی به‌دست آورد. این مساله باعث شد رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه با شکست‌های متعددی مواجه شود.»

وی اضافه کرد: «دولت چهاردهم نیز باید همین نگاه را نسبت به مسائل مناسبات منطقه‌ای داشته باشد به اضافه اینکه دولت چهاردهم نیز باید از توافق‌نامه برجام برای ادامه روند مذاکرات و لغو تحریم‌های اعمال شده به ایران تلاش کند که هنگام خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۷۰۰ مورد تحریم علیه ایران اعمال شد. باید دولت چهاردهم درصدد لغو همه این تحریم‌ها از طریق ادامه روند مذاکرات با آمریکا و کشورهای اروپایی باشد. دولت چهاردهم باید در سیاست خارجی خود ضمن اینکه ادامه راه شهید رئیسی باشد، باید هوشمندانه عمل کند تا فضای تعامل در چارچوب برجام فراهم شود.» 

وی خاطرنشان کرد: «تیم مشاوره سیاست خارجی آقای پزشکیان کاملا تجربه دارد؛ این تجربه باید به کار گرفته شود. این تیم باید ارزش‌های دینی، اسلامی و ملی  را در هر مذاکره‌ای مورد توجه قرار بدهد و شرایطی فراهم کند که در مذاکرات امتیازی به طرف مقابل ندهد بلکه امتیاز بگیرد. باید بتوانند با توجه به تجربه‌ای که تیم آقای پزشکیان دارند، برجام را عملیاتی کنند و همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را لغو کنند.» 

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار