کره شمالی: رزمایش کره جنوبی غیرقابل توجیه و تحریک‌آمیز است

تهران (پانا) - «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی بامداد دوشنبه رزمایش نظامی کره جنوبی در نزدیکی مرزهای دو کشور را غیرقابل توجیه و یک اقدام تحریک‌آمیز آشکار خواند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
کره شمالی: رزمایش کره جنوبی غیرقابل توجیه و تحریک‌آمیز است

به گزارش آسوشیتدپرس، کیم یو جونگ در بیانیه‌ای رزمایش های کره جنوبی در نزدیکی مرزهای آبی و خاکی با همسایه شمالی را «خودکشی» توصیف کرد و گفت: سوال این است که چرا دشمن این رزمایش‌های جنگی را در نزدیکی مرز انجام داده است.

وی همچنین دولت محافظه‌کار کره جنوبی را به تلاش عامدانه برای افزایش تنش‌ها برای فرار از بحران‌های سیاسی داخلی متهم کرد.

این مقام کره شمالی هشدار داد: در وصرتی که بر اساس معیارهای ما مشخص شود که حاکمیت ما نقض شده و اقدامی مصداق اعلان جنگ رخ داده است، نیروهای مسلح ما فورا ماموریتی را که قانون اساسی به آنها محول کرده است، انجام خواهند داد.

کره شمالی همواره به رزمایش‌های کره جنوبی یا تمرینات نظامی مشترک این کشور با آمریکا و ژاپن اعتراض کرده و آنها را تحریک‌آمیز خوانده است.

کره شمالی در واکنش به این اقدامات آزمایش های تسلیحاتی متعددی انجام داده است. این کشور در تازه‌ترین اقدام خود یک فروند موشک بالستیک تاکتیکی جدید به نام «هواسونگفو-۱۱ دا-۴.۵» آزمایش کرده است که قابلیت حمل کلاهک جنگی ۴.۵ تُنی دارد.

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری با انتقاد از پرتاب موشک‌های بالستیک اخیر کره شمالی، از این کشور خواست تا به میز مذاکره و گفت وگوهای دیپلماتیک بازگردد.

وی پرتاب موشک‌های بالستیک از سوی کره شمالی را غیرمسئولانه خواند و گفت: رفتار پیونگ یانگ بی‌ثبات‌کننده و غیرمسئولانه است.

رایدر با بیان اینکه در حال حاضر هیچ ارزیابی در مورد اینکه پرتاب این موشک‌های بالستیک از سوی کره شمالی، تهدیدی برای ایالات متحده یا متحدان آن در منطقه باشد، وجود ندارد، تاکید کرد: با این وجود واشنگتن این اقدامات پیونگ یانگ را جدی گرفته و به دقت آنها را زیر نظر دارد.

سخنگوی پنتاگون همچنین با اشاره به برگزاری نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در واشنگتن برگزار شود، خاطرنشان کرد: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جریان این نشست، برای تقویت همکاری‌های عملی میان ناتو و شرکای آن در اقیانوس آرام از جمله استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و کره جنوبی با مقام‌های این کشورها به بحث و رایزنی خواهد پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار