واشنگتن پست:

پیری زودرس بایدن، سران اروپایی را متعجب کرده است

تهران (پانا) - رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های اخیر نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از «پیری زودرس» را بروز داده که این نشانه‌ها سران اروپایی که ماه گذشته با او دیدار کرده بودند را به‌شدت غافلگیر کرده است.

کد مطلب: ۱۴۸۶۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پیری زودرس بایدن، سران اروپایی را متعجب کرده است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که سرعت کهولت سن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های اخیر به اندازه‌ای زیاد بوده است که برخی سران اروپایی که ماه گذشته در اجلاس «جی۷» با او دیدار کرده بودند را به شدت شوکه کرده است! این روزنامه در این گزارش از ۲۱ مقام اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود، نقل قول کرده است.

پس از عملکرد به شدت ضعیف بایدن در نخستین مناظره با دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، نگرانی‌های درازمدت درباره سلامتی بایدن، در کانون توجه قرار گرفت.

در حالی که ستاد بایدن مدعی است که او در مناظره سرما خورده بود، عملکرد او دموکرات‌ها را به شدت ترساند به طوری که برخی از آنها خواستار جایگزینی او شدند.

به نوشت واشنگتن‌پست، شمار زیادی از مشاوران، مقامات خارجی، حامیان کارزار انتخاباتی و اعضای کنگره می‌گویند که بایدن «به طور چشمگیری کُند شده است!» آنها به این موضوع اشاره کرده‌اند که راه رفتن او کندتر شده، آرام‌تر حرف می‌زند و بیش از پیش رشته کلام را گم می‌کند.

به گفته مقاماتی که با پست صحبت کرده‌اند، در جریان اجلاس ماه گذشته جی۷ در ایتالیا، چندین رهبر اروپایی از اینکه بایدن نسبت به آخرین ملاقات‌شان چقدر مسن‌تر شده است، «جا خورده بودند.» برخی حتی گفتند که از آخرین باری که بایدن را دیده‌اند، فقط چند ماه می‌گذرد.

یکی از آنها گفته است که «همه نگران هستند»؛ دیگری می‌گوید که رهبران اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که بایدن نمی‌تواند برنده انتخابات ماه نوامبر شود. برخی مقامات اذعان کرده‌اند که هرچند قبل از مناظره بایدن و ترامپ نگرانی‌ها درباره سلامت بایدن را مردود عنوان می‌کردند اما بعد از مناظره توانایی رئیس جمهوری آمریکا را زیر سوال برده‌اند.

به نوشته واشنگتن‌پست، عمده منابع این روزنامه دقت و هوشیاری ذهنی بایدن را زیر سوال نبرده‌اند و برخی از مقامات کاخ سفید تاکید کرده‌اند که او همچنان درباره مسائل پیچیده سیاسی هوشیار است.

با این حال، برخی کارکنان کاخ سفید گفته‌اند که عمده ملاقات‌های مهم و رویدادهای دارای اولویت بایدن برای ظهر که در بهترین شرایطش قرار دارد، برنامه‌ریزی می‌شود.

نیویورک‌تایمز دیروز نوشت که بایدن اذعان کرده که بایدن به حامیان مالی دموکراتیک اقرار کرده است که او به خواب بیشتر و کار کمتر نیاز دارد و ترجیح می‌دهد که از حضور در هر قراری بعد از ساعت ۲۰ اجتناب می‌کند.

ایان برِرمز، رئیس گروه اوراسیا گفته است که حتی اگر بایدن در انتخابات آمریکا پیروز شود، رهبران اروپایی انتظار ندارند که او بتواند یک دوره دیگر این کشور را اداره کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار