سازمان ملل: شهرک‌سازی‌های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

تهران (پانا) - تور ونسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه شهرک‌سازی‌ها رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را «عمیقاً نگران‌کننده» و نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند.

کد مطلب: ۱۴۸۴۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل: شهرک‌سازی‌های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

ونسلند بامداد یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اعلان اخیر یکی از وزیران کابینه امنیتی اسرائیل درباره تصمیم وی برای قانونی کردن پنج شهرک در کرانه باختری اشغالی بر اساس قوانین اسرائیل عمیقاً نگران‌کننده است.

وی افزود: چنین اقداماتی در کنار سایر اقداماتی که تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف و پیشبرد شهرک‌سازی در کرانه را تقویت می‌کند، موجب وخامت تنش‌ها شده و امکان دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو دولتی را تضعیف می‌کند.

ونسلند تاکید کرد: شهرک‌سازی‌های نقش آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند کابینه امنیتی رژیم اسرائیل روز پنج‌شنبه با اقداماتی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم علیه به رسمیت شناختن کشور فلسطین، تحریم مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری پیشنهاد داده بود، موافقت کرد.

به گفته منابع صهیونیستی، تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه و احتمال صدور حکم جلب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ صورت می‌گیرد.

به گفته این منابع، کابینه رژیم صهیونیستی با اقداماتی شامل لغو مجوز و امتیازهای مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، محدود کردن تردد این مسئولان، مجازات آن‌ها در صورت «اقدامات تحریک آمیز علیه اسرائیل» و لغو اختیارات اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطین در جنوب کرانه باختری موافقت کرد.

ابینه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار مناقصه‌هایی برای ساخت‌وساز در کرانه باختری و برگزاری نشست شورای عالی برنامه‌ریزی برای موافقت با طرح‌های احداث هزاران واحد مسکونی شهرک‌نشین موافقت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار