اعزام کشتی تهاجمی آبی خاکی آمریکا به شرق مدیترانه

تهران (پانا) - چند مقام نظامی آمریکایی از اعزام کشتی تهاجمی آبی-خاکی «USS Wasp» به آب‌های نزدیک لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد مطلب: ۱۴۸۴۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اعزام کشتی تهاجمی آبی خاکی آمریکا به شرق مدیترانه

در ادامه انتشار برخی گزارش‌ها از احتمال وقوع درگیری گسترده میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان، ارتش آمریکا نیز یک کشتی تهاجمی آبی-خاکی به آب‌های نزدیک لبنان و فلسطین اعزام کرد.

سه مقام نظامی آمریکایی در این خصوص به شبکه ای بی سی گفتند که آمریکا این کشتی تهاحمی را با هدف کنترل اوضاع در صورت وقوع جنگ گسترده میان اسرائیل حزب‌الله به شرق مدیترانه اعزام کرده است.یک مقام پیشین نظامی آمریکایی نیز که در جریان این اعزام قرار دارد گفت که کشتی USS Wasp توانایی کمک به تخلیه غیرنظامیان را در صورت وقوع جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب الله در امتداد مرز لبنان را دارد؛ «اما این دلیل اصلی اعزام آن نیست».

یگان تفنگداران دریایی 24 نیز همراه این کشتی تهاجمی اعزام شده‌ است؛ علاوه بر این، ناو نفربر USS Oak Hill که برای ترابری تجهیزات و ماشین‌آلات نظامی کاربرد دارد نیز همراه «USS Wasp» عازم آب‌های شرق مدیترانه شده است.

به گفته این مقامات نگرانی واشنگتن از حمله زمینی اسرائیل به لبنان طی هفته‌های آینده افزایش یافته است.آن‌ها مدعی شدند که اسرائیل مصمم است که علی رغم فشار دولت بایدن حمله زمینی به لبنان را آغاز کند و قصد دارد منطقه‌ای حائل به طول ۱۶ کیلومتر در جنوب لبنان ایجاد کندآمریکا پس از عملیات طوفان‌الاقصی در 15 مهر سال گذشته نیز ناو هواپیمابر یواس‌اس باتان را به آب‌های فلسطین اشغالی اعزام کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار