سازمان ملل: ۸۰۰ هزار فلسطینی از رفح گریخته‌اند

تهران (پانا) - رئیس آنروا اعلام کرد که در یک هفته گذشته با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به رفح، حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی مجبور به فرار از این شهر شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۷۵۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل: ۸۰۰ هزار فلسطینی از رفح گریخته‌اند

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) فیلیپ لازارینی اعلام کرد که از هفته گذشته با آغاز حمله نظامی رژیم صهیونیستی به «رفح» در جنوب غزه، حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی از رفح آواره شده‌اند.

لازارینی روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن،‌ آوارگی مکرر فلسطینیان گفت «از زمان آغاز جنگ غزه، فلسطینیان بارها مجبور شدند در جستجوی امنیتی که هرگز حتی در پناهگاه‌های آنروا پیدا نکردند، فرار کنند».

وی درخصوص اوضاع فاجعه‌بار آوارگان فلسطینی ادامه داد «وقتی افراد حرکت می‌کنند بدون گذرگاه یا محافظت ایمن، در معرض حمله و آسیب قرار می‌گیرند و هربار مجبور می‌شوند تعدادی از دارایی‌های خود همچون، پتو، چادر، ظروف پخت و پز و لوازم اولیه‌ای که نمی‌توانند حمل کنند یا هزینه حمل و نقل آن را پرداخت کنند، رها کنند و هربار مجبورند از صفر شروع کنند».

طبق گزارش شبکه الجزیره، روز گذشته درگیری‌ها نه تنها در رفح بلکه در دیگر نقاط غزه نیز بسیار شدید بود و ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود، دهها فلسطینی دیگر را به شهادت رساند.

وزارت بهداشت غزه، اوایل روز گذشته گزارش کرد که دستکم ۸ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته، به دست ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی با انتقادات شدید جامعه بین‌الملل و حتی از سوی متحد اصلی خود ایالات متحده آمریکا برای حمله به رفح مواجه است اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو ظاهراً حاضر به تسلیم شدن مقابل درخواستهای جهانی برای توقف حملات به رفح نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار