ایتالیا هرگونه جنگ احتمالی با روسیه را رد کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای رادیویی هرگونه بحث در مورد جنگ احتمالی با روسیه را رد کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ایتالیا هرگونه جنگ احتمالی با روسیه را رد کرد

آنتونیو تاجانی در مصاحبه‌ای رادیویی درباره جنگ احتمالی با روسیه، اظهار کرد: در هر صورت، جنگ احتمالی علیه روسیه حتی مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه «ما فقط از قوانین بین‌المللی دفاع می‌کنیم»، افزود: هرگز درباره جنگ با روسیه چیزی گفته نشده است.

وزیر امور خارجه ایتالیا بار دیگر تاکید کرد که «با فرستادن نیروهای ایتالیایی به جبهه اوکراین» مخالف است.

تاجانی همچنین گفت که از طرح امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه برای اعزام احتمالی نیرو به اوکراین چیزی نمی‌داند.

به گفته وزیر امور خارجه ایتالیا، در اجلاس سران گروه هفت که ایتالیا ریاست فعلی آن را برعهده دارد، «هیچ‌کس چنین ایده‌ای را مورد بحث قرار نداده است».

رئیس‌جمهوری فرانسه هفته گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، گفته بود: در حال حاضر، اجماعی در میان متحدان اوکراین برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

بر اساس گزارش تاس، اگرچه در این موضوع اتفاق نظر حاصل نشد، اما مکرون احتمال چنین سناریویی در آینده را مطرح کرد.

پس از نشست پاریس، بیشتر کشورهای شرکت‌کننده اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین برای مبارزه با روسیه ندارند.

این در حالی است که رابرت فیکو نخست وزیر اسلواکی که با کمک نظامی به اوکراین مخالف است، یک روز پیش از سفر به پاریس، زمانی که مقامات ارشد بیش از ۲۰ کشور در مورد گزینه‌های افزایش کمک به اوکراین گفت‌وگو کردند، اعلام کرد: برخی از کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا در حال بررسی اعزام نیروی نظامی به اوکراین به صورت [توافقنامه‌های] دوجانبه هستند.

از سوی دیگر، مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه خبری «راشاتودی» روز جمعه مکالمه مخفیانه ضبط شده بین افسران آلمانی بوندس‌وار را منتشر کرد که در مورد امکان ارائه موشک‌های تاروس به اوکراین و استفاده احتمالی آنها در حمله به پل کریمه بحث می‌کردند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در توضیح این افشاگری تاکید کرد که این گفت‌وگو به دخالت مستقیم غرب در مناقشه اوکراین اشاره دارد.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز پیشتر اظهار داشت: مکالمه ضبط شده افسران عالی‌رتبه ارتش آلمان، نشان می‌دهد که برلین در حال آماده شدن برای آغاز جنگ علیه روسیه است.

این درحالی است که معاون سخنگوی دولت آلمان ادعای مسکو درباره برنامه‌ریزی برلین برای حمله به خاک روسیه را رد کرد و آن را «تبلیغات پوچ» خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار