معاون پرورشی آموزش و پرورش دشتی خبر داد:

مراسم روز جهانی کتاب کودک در دبستان شهید فربود روستای درازی برگزار شد

دشتی ( پانا ) معاون پرورشی آموزش و پرورش دشتی گفت :به مناسبت روز جهانی کتاب کودک برنامه « لحظاتی با کتاب » در دبستان شهید فربود روستای درازی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۰۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم روز جهانی کتاب کودک در دبستان شهید فربود روستای درازی  برگزار شد

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتی اظهار داشت : این برنامه با شعار " کتاب است که کوچک را بزرگ می دارد " به همت و برنامه ریزی باشگاه کتاب خوانی گنتار روستای درازی و با همکاری واحد ادبی امور تربیتی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی برگزار شد.

سید نیام الدین حسینی ادامه داد: آشنایی کودکان با کتاب و کتاب خوانی باید در راس همه امور فرهنگی ما باشد چون کتاب از تمام دوستان کودک ثابت قدم تر و با وفاتر و صبورتر است.

وی تاکید کرد : با کتاب است که می توان به دانش و نیکی ها دست یافت.
وی ادامه داد : از سال ١٩٥٣ میلادی هر ساله در این روز با کمک و مدیریت دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان به مناسبت بزرگداشت مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان در کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود .
لیلی زارعی مسوول باشگاه کتاب خوانی گنتار نیز گفت: روز جهانی کتاب کودک ٢ آوریل (برابر با ١٤ فروردین) به افتخار زادروز هانس کریستین اندرسن، نویسنده داستان‌های کودکان نامگذاری شده ‌است.

لیلی زارعی ادامه داد: مراسم این روز هر سال در یکی از کشور جهان که عضویت دارد برگزار می‌شود و این کشور پوستر و پیام روز جهانی کتاب را تهیه می‌کند.

زارعی اضافه کرد: روز جهانی کتاب کودک از سال ١٣٤٩ در ایران به رسمیت شناخته شده‌ است و وزارت آموزش و پرورش در سال ١٣٥٠ روز ١٤ فروردین هر سال را روز جهانی کتاب کودک در ایران اعلام کرد.

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت این روز هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و ایران نیز در سال ١٣٧١ (١٩٩٢) برگزار کننده این مراسم بود.

زارعی افزود: به همین مناسبت باشگاه کتاب خوانی گنتار برنامه هایی از قبیل قصه گویی توسط اعضای باشگاه و اهدا کتاب به اعضا و اهدا هدایا به فعالین کتابخوانی با همکاری واحد ادبی مدیریت آموزش و پرورش دشتی با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی با شعار " کتاب است که کوچک را بزرگ می دارد " اجرا نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار