آموزگار پژوهنده نظرآباد در گفتوگو با پانا:
تدریس همراه دستسازهها سرعت یادگیری در دانشآموزان را بالا میبرد
کرج (پانا) - آموزگار مدرسه غیردولتی صدرا شهرستان نظرآباد که به عنوان معلم برتر پژوهنده شناخته شده است، گفت: تدریس درس را غالبا تلفیقی، همراه دستسازهها و بازی انجام میدهم تا سرعت یادگیری در دانشآموزان بالا برود.
![تدریس همراه دستسازهها سرعت یادگیری در دانشآموزان را بالا میبرد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/iaLodqO2eTwg/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHtcnFLmnLbdosAIKXaKdntA,,/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B5%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B5_%DB%B1%DB%B0%DB%B0%DB%B6%DB%B2%DB%B8.jpg)
سعیده پورفلاح در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «آموزگار ابتدایی هستم و ۲سال پایه سوم و ۵ سال پایه چهارم را تدریس کردهام. همیشه روز اول مدرسه را با بازی و آشنایی با دانشآموزان میگذرانم تا در کنار هم حس آرامش داشته باشیم و همقدم و همراه، سال تحصیلی خوبی را سپری کنیم.»
وی افزود: «تدریس درس را غالبا تلفیقی، همراه دستسازهها و بازی انجام میدهم تا سرعت یادگیری در دانشآموزان بالا برود. زیرا دانشآموزان از لحاظ هوشی و یادگیری متفاوت هستند و سعی میکنم با استفاده از راههای مختلف، یادگیری را برایشان راحتتر کنم تا با اعتمادبهنفس بیشتری به راهشان ادامه دهند.»
پورفلاح اضافه کرد: «یک معلم پژوهنده، معلمی است که یک مساله را با توجه به ظرفیت کلاس مد نظر قرار دهد و در رابطه با آن تحقیق و پژوهش کند و نتیجه به دست آمده را برای ارتقای فرآیند آموزش در اختیار همکاران خود قرار دهد که بسیار ارزشمند است.»
این آموزگار ادامه داد: «یک معلم خوب باید ارتباط موثر با دانشآموزان داشته باشد، فضای مثبت و حمایتی در کلاس ایجاد کند، از روشهای تدریس جذاب و خلاقانه استفاده کند، به دانشآموزان احترام گذاشته و به صحبتهای آنها گوش کند، از رشد شخصی و تحصیلی دانشآموزان حمایت کرده و انعطافپذیری و سازگاری داشته و همچنین صبور و مهربان باشد.»
وی بیان کرد: «تا به حال از شغل مورد علاقهام خسته نشدهام و مشتاقتر از همیشه به راه خود ادامه میدهم.»
پورفلاح خاطرنشان کرد: «مشکلاتی در ۲ سال گذشته در کلاس، ذهنم را درگیر کرد و دلم میخواست کمکی به رفع این مشکلات کنم که با نمایش خلاق و کلیپهای آموزشی و بازی توانستم مشکلات پیش رو را برای دانشآموزانم هموار کنم.»
وی درس پژوهشی را مورد توجه قرار داد و گفت: «با اجرای درس پژوهشی در مدارس، معلمان ما به بهترین و قابل فهمترین طرح درس برای دانشآموزان دست پیدا میکنند. ابعاد تحقیق و پژوهش بسیار گسترده است و همه ما میتوانیم در حوزه فعالیت خود، یک پژوهشگر باشیم.»
ارسال دیدگاه