آموزگار پژوهنده‌ نظرآباد در گفت‌وگو با پانا:

تدریس همراه دست‌سازه‌ها سرعت یادگیری در دانش‌آموزان را بالا می‌برد

کرج (پانا) - آموزگار مدرسه غیردولتی صدرا شهرستان نظرآباد که به عنوان معلم برتر پژوهنده شناخته شده است، گفت: تدریس درس را غالبا تلفیقی، همراه دست‌سازه‌ها و بازی انجام می‌دهم تا سرعت یادگیری در دانش‌آموزان بالا برود.

کد مطلب: ۱۵۴۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تدریس همراه دست‌سازه‌ها سرعت یادگیری در دانش‌آموزان را بالا می‌برد

سعیده پورفلاح در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «آموزگار ابتدایی هستم و ۲سال پایه سوم و ۵ سال پایه چهارم را تدریس کرده‌ام. همیشه روز اول مدرسه را با بازی و آشنایی با دانش‌آموزان می‌گذرانم تا در کنار هم حس آرامش داشته باشیم و همقدم و  همراه، سال تحصیلی خوبی را سپری کنیم.»

وی افزود: «تدریس درس را غالبا تلفیقی، همراه دست‌سازه‌ها و بازی انجام می‌دهم تا سرعت یادگیری در دانش‌آموزان بالا برود. زیرا دانش‌آموزان از لحاظ هوشی و یادگیری متفاوت هستند و سعی می‌کنم با استفاده از راه‌های مختلف، یادگیری را برایشان راحت‌تر کنم تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری به راهشان ادامه دهند.»

پورفلاح اضافه کرد: «یک معلم پژوهنده، معلمی است که  یک مساله را با توجه به ظرفیت کلاس مد نظر قرار‌ دهد و در رابطه با آن تحقیق و پژوهش ‌کند و نتیجه به دست آمده را برای ارتقای فرآیند آموزش در اختیار همکاران خود قرار ‌دهد که بسیار ارزشمند است.»

این آموزگار ادامه داد: «یک معلم خوب باید ارتباط موثر با دانش‌آموزان داشته باشد، فضای مثبت و حمایتی در کلاس ایجاد کند، از روش‌های تدریس جذاب و خلاقانه استفاده کند، به دانش‌آموزان احترام گذاشته و به صحبت‌های آن‌ها گوش کند، از رشد شخصی و تحصیلی دانش‌آموزان حمایت کرده و انعطاف‌پذیری و سازگاری داشته و همچنین صبور و مهربان باشد.»

وی بیان کرد: «تا به حال از شغل مورد علاقه‌ام خسته نشده‌ام و مشتاق‌تر از همیشه به راه خود ادامه می‌دهم.»

پورفلاح خاطرنشان کرد: «مشکلاتی در ۲ سال گذشته در کلاس، ذهنم را درگیر کرد و دلم می‌خواست کمکی به رفع این مشکلات کنم که با نمایش خلاق و کلیپ‌های آموزشی و بازی توانستم مشکلات پیش رو را برای دانش‌آموزانم هموار کنم.»

وی درس پژوهشی را مورد توجه قرار داد و گفت: «با اجرای درس پژوهشی در مدارس، معلمان ما به بهترین و قابل فهم‌ترین طرح درس برای دانش‌آموزان دست پیدا می‌کنند. ابعاد تحقیق و پژوهش بسیار گسترده است و همه ما می‌توانیم در حوزه فعالیت خود، یک پژوهشگر باشیم.»

خبرنگار : دانش‌آموز:محمدامین فتحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار