مدرس حوزه پژوهش در کرج:
پژوهش مسیر علم و نوآوری را برای دانشآموزان باز میکند
کرج (پانا) - یکی از مدرسان موفق حوزه پژوهش در استان البرز که تقریبا تمامی دانشآموزان آن حائز رتبههای بینالمللی و ثبت ایده و اختراع شدند، بیان کرد: همواره در تلاش بودم تا از طریق ایجاد فرصتهای آموزشی و پژوهشی، مسیر علم و نوآوری را برای دانشآموزان و پژوهشگران باز کنم.
![پژوهش مسیر علم و نوآوری را برای دانشآموزان باز میکند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/r0zPh7oy3lgS/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHmRa8Op3UOzIsAIKXaKdntA,,/%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4+%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C+%D8%A8%D9%87+%D8%B3%D9%88%DB%8C+%DA%A9%D8%B4%D9%81+%D9%88+%D8%AF%D8%B1%DA%A9+%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82+%D8%AA%D8%B1+%D8%A7%D8%B2+%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C+%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.jpg)
پریسا عطاپور، یکی از پیشگامان موفق در حوزه پژوهشهای علمی و آموزشهای تخصصی در عرصه ملی و بینالمللی، نماینده رویداد «سیکاپ» و مدیرعامل شرکت پژوهشی نوپژوهان در استان البرز در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «همواره در تلاش بودم تا از طریق ایجاد فرصتهای آموزشی و پژوهشی، مسیر علم و نوآوری را برای دانشآموزان و پژوهشگران باز کنم.»
وی افزود: «پژوهش همچون نوری در تاریکی، راهی به سوی کشف و درک عمیقتر از دنیای پیرامون برای دانشآموزان است. این فرآیند نهتنها ابزاری برای یادگیری است بلکه دریچهای به دنیای ایدهها و اندیشهها میگشاید. پژوهش به دانشآموزان این امکان را میدهد که سوالات بیپاسخ را مطرح کنند و به دنبال پاسخهایی باشند که ذهنشان را به چالش میکشد.»
عطاپور بیان کرد: «پژوهش، روح کنجکاوی را در دانشآموزان زنده نگه میدارد و آنها را به کاوشگرانی تبدیل میکند که به دنبال حقیقتاند. پژوهش همچنین مهارتهای تفکر انتقادی را تقویت میکند و به دانشآموزان میآموزد که چگونه اطلاعات را تحلیل کنند، استدلالهای منطقی را بسازند و به نتیجهگیریهای مستند برسند. علاوه بر این به دانشآموزان کمک میکند تا با همکاری و تعامل با دیگران روحیه کار گروهی را تجربه کنند. آنها یاد میگیرند که چگونه ایدههای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از تجربیات یکدیگر بهرهمند شوند.»
پژوهشگر البرزی گفت: «پژوهش به دانشآموزان اعتمادبهنفس نیز میبخشد. وقتی موفق میشوند بر چالشهای علمی غلبه میکنند و یافتههای خود را ارائه میدهند، حس دستاوردی عمیق در وجودشان شکل میگیرد. این حس در عرصه تحصیل و در تمامی جنبههای زندگیشان تاثیرگذار خواهد بود.»
وی خاطرنشان کرد: «کار پژوهشی نهتنها یک ابزار یادگیری است بلکه پلی به سوی آیندهای روشنتر و پر از امکانات بیپایان دانشآموزانی است که در دنیای پژوهش غوطهور میشوند و در واقع در حال ساختن آیندهای بهتر برای خود و جامعهشان هستند.»
ارسال دیدگاه