معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:
هدف کارگروهها جذب و مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای گروهی است
کرج(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از تشکیل کارگروههایی خبر داد که هدف آنها جذب و مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای متفاوت است .
سردار فتحاللهی در راستای برگزاری جلسه با مسئولین دبیرخانه قطب و کارگروههای نواحی و مناطق بیان کرد:« اولویت ما این است که افرادی با توانمندیهای لازم در راس کارگروهها قرار گیرند، در مدرسه، تشکیلاتی به نام کارگروه تشکیل شده است که هدف آن جذب و مشارکت تمامی دانشآموزان در فعالیتهای گروهی است.
وی افزود:در صورتی که در همکاران توانمندی برای هدایت کارگروهها پیدا نشود، از دانشآموزان عضو تشکلها، شورایدانشآموزی، بسیج دانشآموزی، یا اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان استفاده خواهیم کرد وهمچنین در صورت عدم وجود این گزینهها، میتوانیم از والدین یا شبکههای محلی کمک بگیریم.
فتحاللهی ادامهداد: در بخشنامههای فراگیر، این موارد به صراحت ذکر نشده است؛ بنابراین پیشنهاد میشود که کمیتههای کارگروه را بهگونهای طراحی کنیم که با همکاری ۱۰ مدرسه حل و فصل گردد و بدین ترتیب نیازی نیست که این کمیتهها در تمامی کارگروهها تکرار شوند.»
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد:میتوانیم به هر کارگروه یک قطب مشخص اختصاص دهیم و از آنها بخواهیم که در مدارسی که تحت نظر آنها است، کمیتههای مربوطه را فعال کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:« ساختار کارگروه باید بهگونهای طراحی شود که شامل ۷ کمیته اصلی باشد که این کمیتهها عبارتند از: کمیته انضباطی و حضور و غیاب، کمیته مالی و پشتیبانی و تدارکات کارگروه، کمیته برنامهریزی، ،کمیته روابط عمومی، تبلیغات و فضاسازی است که این کمیتهها بهعنوان ارکان اصلی کارگروه، وظیفه هدایت و مدیریت فعالیتهای مربوطه را بر عهده خواهند داشت.
سردار فتحاللهی عنوان کرد:« ساختمان روحی و تربیتی دانشآموزان را معلمان و آموزگاران برعهده دارند و یکی از مهمترین وظایف تربیتی در مدرسه، احیای نقش تربیتی معلم است ، از آنجا که معلمان بهعنوان سازندگان اصلی این ساختمان روحی عمل میکنند لازم است که در محیط مدرسه، مدیران اقداماتی را انجام دهند تا معلمان به عنوان مربیان و صاحبان رسالت تربیتی شناخته شوند.
ارسال دیدگاه