رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی کمکی برای برقراری عدالت آموزشی هستند

کرج (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا حد امکان‌ از مدارس و مراکز غیردولتی حمایت می‌کنیم؛ چراکه در کنار اینکه بخشی از وظایف و ماموریت‌های اساسی آموزش و پرورش را بر عهده دارند، کمکی برای برقراری عدالت آموزشی و تربیتی نیز هستند.

کد مطلب: ۱۵۱۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی کمکی برای برقراری عدالت آموزشی هستند

احمد محمودزاده در گردهمایی موسسان مدارس غیردولتی استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای عرصه تعلیم و تربیت اظهار کرد: اگر تعریف عدالت آموزشی این است که فضای تحصیل در اختیار همه دانش‌آموزان کشور قرار بگیرد یا تمام دانش‌آموزان از داشتن معلم برخوردار باشند یا بحث امکانات، تجهیزات و فرآیندهای یادگیری که شامل همه دانش‌آموزان این مرز و بوم شود، بخشی از این عدالت توسط موسسان مدارس و مراکز غیردولتی شکل‌ می‌گیرد.

وی افزود: مفاهیم بنیادی تعلیم و تربیت و روش‌های مدرسه‌داری در جهان در حال تغییر است. اتفاقاتی در سال‌های اخیر در آموزش و‌ پرورش دنیا به جهت موضوعات آموزشی و علمی، حوزه‌های کنشگری و حوزه‌ فرهنگی صورت می‌گیرد و کارهایی که قابل ارجاع به مدرسه هستند را باید انجام بدهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که درون مدرسه صورت می‌گیرد را به عنوان تجلی‌بخش کارآمدی و توانمندی می‌شناسیم و پایه‌های سرنوشت آینده را بر اساس یک طراحی و معماری خوب و بر مبنای آموزش و پرورش صحیح بر آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم و کلید آن را در دستان مدیران، موسسان و معلمان مدارس می‌دانیم و به همین دلیل در سال‌های اخیر تاکید بر مدرسه‌محوری و حضور در مدرسه شده است.

وی افزود: مبنا قرار دادن مدرسه به عنوان قرارگاه اصلی سند تحول بنیادین و همچنین برنامه‌ریزی و معماری برای تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور است و به‌خصوص این موضوع در قالب مدارس غیردولتی که از اختیارات و آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند بسیار مورد اهمیت است.

محمودزاده بیان کرد: نوع برنامه‌ریزی آموزشی، پرورشی، ارتباط و برخورد با موضوعات گوناگونی که در پیرامون مدرسه می‌گذرد و شیوه انتقال پیام به دانش‌آموزان و اولیا باید طوری برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموز در مسیر تحول و در تراز سند تحول بنیادین و انقلاب اسلامی تحقق یابد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های آموزشی و پرورشی با انعطافی که در مدارس غیردولتی وجود دارد باید به شکلی همفکری، هم‌اندیشی و همگرایی شکل پذیرد که بیشترین اثرگذاری را در مدرسه برای دانش‌آموزان داشته باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در کنار اینکه حکمرانی دولتی و سیاست‌های اجرایی و برنامه‌های راهبردی و نظارتی را برای مدارس غیردولتی تدوین کرده‌ایم، آنچه که در قانون است باید اجرا شود و در ماده ۱۹ قانون مدارس غیردولتی، مبنا بر این است که این مدارس در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند و این قوانین باید در تمام استان‌ها در رابطه با مدارس غیردولتی صورت بگیرد.

محمودزاده گفت: در کنار اینکه مسائل آموزشی باید استمرار داشته باشند به مسائل تربیتی و فرهنگی نیز باید توجه ویژه‌ای شود و انتظار می‌رود که مراسم‌ فرهنگی و مذهبی را جهت تداوم مسائل تربیتی و فرهنگی در مدرسه اجرا کنید.

خبرنگار : دانش‌آموز: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار