دبیر دبیرستان نمونه دولتی معلم ساوجبلاغ:
معلمان زبان انگلیسی در تدریس خود از روشهای قدیمی استفاده میکنند
کرج (پانا) - دبیر زبان انگلیسی دبیرستان نمونه دولتی معلم شهرستان ساوجبلاغ گفت: مطالب کتابها قدیمی هستند و معلمان هنوز از روشهای قدیمی دستور زبان و خواندن استفاده میکنند در حالی که مطالب باید بهروز باشد تا دانشآموزان بتوانند از مطالب مفید آن بهره لازم را ببرند.
مصطفی قاسمی در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «در مقطع متوسطه اول، متاسفانه وضعیت آموزشی دانشآموزان به علتهای مختلفی مانند وضعیت خانوادگی، بیعلاقه بودن نسبت به یادگیری زبان، عدم پیگیری اولیا و... خیلی مطلوب نیست.»
وی افزود: «بعضی از معلمها هم در مقطع متوسطه اول، عملکرد خوبی ندارند و نمیتوانند مطالب را به آن صورت که باید و بهصورت کابردی به دانشآموزان منتقل کنند. متاسفانه ضعف دانشآموزان در متوسطه اول رفع نمیشود و به متوسطه دوم که میرسند با مشکلات و معضلات درسی زیادی روبهرو میشوند.»
قاسمی اضافه کرد: «در حال حاضر کتابهای پایه ۷ و ۸ کتابهای مناسبی هستند و هر چند ضعفهای اندکی دارند اما کتابهای پایه ۹ تا ۱۲ مطالب و رویکرد بهروز به آموزش زبان ندارند و معلمان همچنان از روشهای قدیمی تدریس گرامر (دستور زبان) و ریدینگ (خواندن) استفاده میکنند. بنابراین این کتابها مطالب مفید و آموزندهای ندارند که دانشآموزان از آن بهره ببرند.»
دبیر زبان انگلیسی دبیرستان نمونه دولتی معلم شهرستان ساوجبلاغ گفت: «دانشآموزان باید بتوانند زبان را بهصورت کاربردی یاد بگیرند تا بتوانند صحبت کنند و بنویسند. در قسمت لیسنینگ (گوش دادن) هم کتابها اِشکال زیادی از جمله بیکیفیت بودن فایلهای ضبطشده و مبهم بودن آنها دارند.»
وی متذکر شد: «اگر بخواهیم از مطالب درسی کتابها توسط دانشآموزان، خروجی مفیدی استخراج شود باید نظام آموزش و پرورش با تالیف کتابهای بهروز، مطالب آموزندهای را در کتب درسی دانشآموزان ارائه کند تا پس از فارغالتحصیل شدن از آن مطالب خواندهشده در ۱۲ پایه تحصیلی، موفقیتهای خوبی حاصل شود.»
دانشآموزخبرنگار: ابوالفضل مساوات
ارسال دیدگاه