مدیر سازمان دانش‌آموزی استان البرز:

دانش‌آموزان یک روز را با شادی و نشاد در طرح «تمشک» تجربه کنند

کرج (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان‌ البرز گفت: طرح «تمشک» یک طرح وزارتی و بسیار مهم است که باید در تمام استان‌ها اجرا شود. مدارس و به‌خصوص مدیران باید همکاری کنند تا دانش‌آموزان با تمام مشکلات و مسائلی که دارند، یک روز را با شادی و نشاط در این اردو تجربه کنند.

کد مطلب: ۱۵۱۱۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان یک روز را با شادی و نشاد در طرح «تمشک» تجربه کنند

سعید سلگی در نشست هماهنگی طرح تمشک که با حضور مدیران مجری این طرح در استان البرز برگزار شد ضمن خیرمقدم به مجریان طرح تمشک گفت: طرح تمشک مخفف توانمندسازی، مشاوره و مددکاری، شادی و نشاط و کارآموزی است که مختص دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی مد نظر در طرح نماد است که در سال تحصیلی جدید در تمام مدارس کشور در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح با هدف آشنایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ها، کارآفرینی، اشتغال، ایجاد شور و نشاط و شناخت بهتر آن‌ها به منظور برنامه‌ریزی‌های لازم جهت مرتفع کردن مشکلات روزمره است که در این اردو خواهند داشت.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان البرز بر اهمیت اجرایی‌سازی طرح تمشک با همکاری شهرستان‌ها، مناطق و مدارس مجری طرح جهت شاداب‌سازی، مشارکت و کارآموزی دانش‌آموزان تاکید کرد.

سلگی اضافه کرد: گروه‌ها به‌صورت ۱۰ نفره خواهند بود که از هر مدرسه ۳۶ دانش‌آموز و ۴ مربی حضور دارند که به گروه‌های ۴ نفره تقسیم می‌شوند و تمامی امتیازات به‌صورت گروهی لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به روند کلاس‌ها در اردو عنوان کرد: در روز اول اردو، گروه‌های دانش‌آموزی که وارد اردوگاه می‌شوند تا ظهر، بازی‌های گروهی دارند. سپس گروه‌ها در نماز و ناهار و بعد از آن در کلاس کارآفرینی و مهارت‌های ذهنی شرکت کرده و بعد از نماز مغرب و عشا در کلاس نجوم و ستاره‌شناسی و رصد سیارات حضور خواهند داشت و در نهایت شام را خود دانش‌آموزان با وسایلی که دراختیار دارند آماده می‌کنند.

سلگی افزود: در روز بعد و راس ساعت ۸ صبح، گروه اول دانش‌آموزی از اردوگاه خارج شده و به سمت مدارس خود حرکت می‌کنند و در همان روز، گروه بعدی وارد اردوگاه شده و تا پایان اردو که به مدت ۵ روز است به همین صورت، ورود و خروج آنان انجام می‌شود.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان البرز گفت: اردوی طرح تمشک، یک اردوی بسیار سنگین و مهم است که لازمه‌ به نتیجه رسیدن طرح مذکور، استفاده از مربیان توانمند و آموزش‌دیده‌ دوره‌های تربیت مربی  و همکاری مدارس و مناطق استان‌ است که با موفقیت صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار