کارشناس ستاره‌شناسی و مدرس نجوم درکرج:

رصد دنباله‌دار سوچینشان در آسمان ایران قابل مشاهده خواهدبود

کرج (پانا)-کارشناس ستاره‌شناسی و مدرس نجوم درالبرز گفت:دنباله‌دار سوچینشان«طلس» تا اواخر مهرماه در آسمان ایران قابل مشاهده خواهد بود. این دنباله‌دار تقریباً هر ۸۰ هزار سال یکبار به دور خورشید می‌چرخد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رصد دنباله‌دار سوچینشان در آسمان ایران قابل مشاهده خواهدبود

فاطمه بخت‌آزاد درگفت‌وگو با پانا عنوان کرد :«دنباله‌دار سوچینشان-اطلس تا اواخر مهرماه درآسمان ایران قابل مشاهده خواهد بود. این دنباله‌دار تقریباً هر ۸۰ هزار سال یکبار به دور خورشید می‌چرخد.»

وی‌افزود:« نام این دنباله‌دار از دو رصدخانه‌ای که به‌طور مستقل آن را کشف کردند، گرفته شده است. رصدخانه چینی پرید مانتین، این دنباله‌دار را اوایل بهمن ۱۴۰۱ شناسایی شد و حدود یک ماه بعد، سامانه جستجوی سیارک‌ها و اجرام نزدیک زمین (اطلس) در آفریقای جنوبی نیز آن را کشف کرد.»

بخت آزاد بیان‌کرد:« براساس قواعد نامگذاری دنباله‌دارها، نام عمومی این دنباله‌دار "سوچینشان-اطلس" است که از نام تیم‌های هردو رصدخانه نشأت می‌گیرد. برای رصد این دنباله‌دار، علاقه‌مندان باید بعد از غروب خورشید به سمت افق غربی نگاه کنند. در صورت عدم وجود غبار و آلودگی نوری، این دنباله‌دار با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.»

وی در پایان گفت:« این دنباله‌دار هر روز تقریباً ۴ درجه از خورشید فاصله می‌گیرد و در آسمان تاریک‌تر به‌خوبی دیده خواهد شد، اما با افزایش فاصله از خورشید، روشنایی آن کاهش می‌یابد.»

دانش‌آموزخبرنگار: شایان ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار