شهید گمنامی که بعد ۴۰ سال به وطن بازگشت

کرج (پانا) - پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس که بعد از 40 سال به وطن بازگشته، مورد استقبال دانش‌آموزان و همکاران دبیرستان وحدت ۲ شهرستان فردیس قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۵۰۶۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
شهید گمنامی که بعد ۴۰ سال به وطن بازگشت

در این مراسم، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با سخنرانی و روایتگری گرامی داشته شد.

سیدمهدی خلیلی، یکی از روایتگران دوران دفاع مقدس در این مراسم با شعر کوتاه «آبی‌تر از آنیم که بی‌رنگ بمیریم/ از شیشه نبودیم که با سنگ بمیریم - ما را بکُش و مُثله کن و خوب بسوزان/ لایق که نبودیم در این جنگ بمیریم» سخنرانی خود را  آغاز کرد.

خلیلی سپس در گفت‌وگو با پانا گفت: «در چنین مراسم‌هایی، فرصت‌ها را غنیمت شمارید و از چند دقیقه‌ای که شهید، میهمان شما است، استفاده کنید و حاجت بگیرید.»

وی افزود: «شهید سیدمصطفی علمدار، شهید گمنام است که بعد از 40 سال به وطن بازگشت. 40 سال است که یک مادر پیر در یک گوشه خانه نشسته و چشم‌انتظار بچه‌اش است که بعد از این سال‌ها با چند تکه استخوان شکسته می‌آید که همان چند تکه استخوان شکسته، عصای دست مادر می‌شود.»

خلیلی ادامه داد: «یکی از خصلت‌های شهدای گمنام این است که با حضرت زهرا(س) خیلی ارتباط دارند. آنان نه مادر، نه پدر، نه خواهر و نه برادر دارند و امیدشان به مردم به‌خصوص شما دانش‌آموزان است.»

روایتگر دفاع مقدس گفت: «به گفته‌ یکی از روایتگران، این شهید گمنام در ۲۲ سالگی و در سال ۱۳۶۲ در منطقه فکه در عملیات والفجر یک به درجه رفیع شهادت رسید و بعد از ۴۰ سال به ایران بازگشت.»

واکنش یکی از دانش‌آموزان به پیکر این شهید گمنام این بود که ما همین الان خیلی آسوده و راحت در حال زندگی کردن هستیم که این فضا را مدیون خون مطهر شهدا هستیم.»

دانش‌آموزخبرنگار: عطیه کشفی‌آشتیانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار