دبیر ادبیات البرزی:

با مطالعه‌ آثار ادبی در جهت رشد خود و کشورمان گام برداریم

کرج (پانا) - یکی از دبیران ادبیات البرزی گفت: مولوی از شاعران و عارفان بزرگ و تأثیرگذار در ادب فارسی‌ است و کتاب مثنوی او زیباترین حکایات را به شکلی منظوم در خود جای داده و معروفترین اثر مولانا است.

کد مطلب: ۱۵۰۵۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
با مطالعه‌ آثار ادبی در جهت رشد خود و کشورمان گام برداریم

ندا رشیدی همزمان با هشتم مهر، بزرگداشت مولوی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «در طول حیات خود تحت تعلیم استادان و عارفان بزرگی قرار داشتم. شمس تبریزی، استاد معروف مولانا است که مولانا غزلیات دیوان شمس را درباره‌ او سروده است.»

وی افزود: «مولانا در بلخ به دنیا آمد و پس از سال‌ها به روم رفته و در آنجا در گذشت و به خاک سپرده شد. به همین خاطر دنیای غرب، مولانا را با نام مولای رومی می‌شناسند؛ زیرا ترک‌ها در شناخت مولانا و معرفی او به جهان غرب بسیار کوشش کردند و مولانا را شاعر خود می‌نامند اما متاسفانه کشور ما در زمینه‌ معرفی مولانا ضعیف عمل کرده است.»

رشیدی عنوان کرد: «یکی از تک‌بیتی‌های مولانا که بسیار به آن علاقه‌مندم «سجاده‌نشین باوقاری بودم/ بازیچه‌ کودکان کویم کردی» است. این بیت خطاب به شمس است؛ زیرا نیست‌ شدن عاشق و فنای او در راه معشوق را در این تک‌بیت عمیقا حس می‌کنم. آنجا که شاعر تمام آنچه بوده را کنار می‌گذارد و نیست می‌شود و چیزی جز معشوق را نمی‌بیند.»

وی خاطرنشان کرد: «پیشنهادم این است که بسیار بخوانیم و خوب بخوانیم و با مطالعه‌ آثار ادبی در جهت رشد و ارتقای خود و کشورمان گام برداریم. حتما آثار ادبی کهن را با دقت بخوانیم و اگر متوجه معنای مطلبی نشدیم آن را رها نکنیم و به سادگی از کنار آن نگذریم.»

دانش‌آموزخبرنگار: زهرا یاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار