مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خوارزمی استان البرز خبر داد:

پژوهش‌سرای خوارزمی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش حمایت می‌کند

کرج (پانا) - مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خوارزمی استان البرز گفت: پژوهش‌سرا مکانی است که خلاء ساعات آموزشی برای فعالیت خاص را پوشش می‌دهد و از دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۵۰۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌سرای خوارزمی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش حمایت می‌کند

فاطمه نیکوکار در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «پژوهش‌سرا به‌صورت هیات امنایی اداره می‌شود که متشکل از رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه، معاونین، شهردار، فرماندار، اساتید دانشگاه و... است که جا دارد از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج، شهردار منطقه ۸ کرج و فرماندار و مدعوین از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزاد و... جهت حمایت‌های مالی و تجهیزات معنوی دانش‌آموزان تشکر کنم.»

وی با بیان اینکه این مجموعه از سال ۱۳۹۳ تاسیس شده تا در راستای رسیدن به اهداف دانش‌آموزان قدم بردارد افزود: «پژوهش‌سرا در جهت حمایت از دانش‌آموزان علاقه‌مندی که در ساعات آموزشی مدارس، فرصت انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را ندارند می‌تواند فضایی امن را برای دانش‌آموزان مهیا کند تا بتوانند استعداهای خود را شکوفا کنند که این مکان را پژوهش‌سرای خوارزمی با ۱۲ گرایش و ۹۶ زیرمحور در اختیار دانش‌آموزان گذاشته است.»

مدیر پژوهش‌سرای خوارزمی بیان کرد: «فضایی توسط آموزش و پرورش ایجاد شد که این دانش‌آموزان از فضای پژوهش‌سرا استفاده کنند و در رقابت‌های استانی و کشوری شرکت کنند تا دیده شوند و همچنین بتوانند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.»

نیکوکار ادامه داد: «همچنین دانش‌آموزان، ایده‌های نابی دارند که رفع مشکل می‌کنند. آنان یاد گرفته‌اند حل مساله کنند و یک پاسخ مناسب به مساله بدهند؛ زیرا ذهن درگیری ندارند و برای اینکه این مکان را به دانش‌آموزان معرفی کنیم، کارگاه‌هایی را در زمان بازگشایی مدرسه در مدارس امام جعفر صادق(ع)، مهدیه(متوسطه اول) و کرامت برگزار کردیم که برای دانش‌آموزان بازخورد خوبی دارد و دانش‌آموزان با برگزاری چنین کارگاه‌هایی علاقه‌مند به فعالیت پژوهشی شده‌اند.»

وی گفت: «این پژوهش‌سرا در حیطه‌های مختلفی از جمله کارگاه‌های هوافضا (پرتاب موشک آبی)، آزمایش‌های خلاق فیزیک و شیمی، خلاقیت و کارآفرینی و... فعالیت دارد و باعث افتخار است که دانش‌آموزان بتوانند استعداد‌های نوپای خود را کشف کنند و به موفقیت‌های بالا دست یابند.»

دانش‌آموزخبرنگار: آیناز مهدوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار