معلم راه‌یافته کشوری رویداد بین‌الملی الف‌تا در بخش تجارب:

الف‌تا مکانی برای دیده‌شدن ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین است

کرج (پانا) - آموزگار مقطع ابتدایی دبستان پسرانه شاهد جوادالائمه ناحیه ۴ کرج که به مرحله کشوری رویداد بین‌الملی الف‌تا در بخش تجارب راه یافته است گفت‌ الف‌تا جایی برای دیده‌شدن ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین است نه مکانی برای رقابت تا بدین شکل شبکه ارتباطی بین معلمان و مدارس پیشتاز تحول شکل بگیرد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
الف‌تا مکانی برای دیده‌شدن ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین است

جشنواره‌‌ بین‌المللی «الف‌تا» به رویدادی نام آشنا برای اهالی آموزش و پرورش کشور تبدیل شده است. رویداد الف‌تا نقطه آغازی برای روایت اتفاقات مدارس است و با هدف گردآوری ایده‌ها و تجارب میدانی، تجلیل از مدارس و معلمان فعال و پیشرو و ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای طراحی و برگزار می‌شود.

طاهره ملک‌زاده در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «‌رویداد «الف‌تا» با هدف ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای طراحی شده است، به‌گونه‌ای که تمام مدارس کشور به این بانک دسترسی داشته باشند. نکته مهم در این زمینه ضرورت وجود شاخص‌هایی است که بتوان تجارب تحولی معلمان و کل مدرسه را براساس آن ارزیابی ‌و تطبیق آن‌ها با سند تحول بنیادین را بررسی کرد.»

وی در رابطه با هدف و انگیزه خود از شرکت در این رویداد بین‌الملی، گفت: «‌رویداد الف‌تا برای حمایت و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای، شناسایی، تقویت، حمایت و انتشار تجربه‌ها و ایده‌های تحول‌آفرین آموزش و پرورش است. انگیزه اصلی من نیز برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌ام و ایجاد شبکه ارتباطی با سایر معلمان خوش‌فکر و ایده‌پرداز بود.»

ملک‌زاده افزود: «‌ایده بنده استفاده از فعالیت‌های رویکرد استم بود، استم به لاتین STEM یک ایده و متد جدید آموزش برای سنین پایه بوده که از ادغام مفاهیم مهمی چون Science به معنی علوم، Technology به معنی تکنولوژی و فناوری، Engineering به معنی مهندسی و Mathematics به معنی ریاضی تشکیل شده است. تدریس به روش استم به‌صورت جدی چند سالی است که در کشورهای پیشرفته به‌عنوان یک متد آموزشی مهم در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها آموزش داده می‌شود. بنده برای اینکه دانش‌آموزانم را با چالش‌های زندگی روزمره مواجه کنم و قدرت تفکر را در آن‌ها پرورش دهم و همچنین آن‌ها را با کاربرد علم در زندگی آشنا کنم، فعالیت‌های استم را در زنگ‌های هنر اجرا می‌‌کردم.»

آموزگار البرزی با بیان اینکه در ابتدای کار انتظار کسب مقام کشوری را از خود نداشته، اضافه کرد: «در رویداد الف‌تا صرفا برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود شرکت کردم و انتظار کسب رتبه نداشتم. الف‌تا جایی برای دیده شدن ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین است نه مکانی برای رقابت تا بدین شکل شبکه ارتباطی بین معلمان و مدارس پیشتاز تحول، شکل بگیرد.»

وی در پایان اظهار کرد: «‌ایجاد انگیزه یکی از شاه‌کلیدهای تدریس معلم است و اگر او بتواند ذهن دانش‌آموز را درگیر تدریس کند یادگیری به خوبی اتفاق می‌افتد و اگر معلم در ایجاد انگیزه مهارت داشته باشد می‌تواند تمام حواس و تفکر دانش‌آموز را درگیر درس کند و پس از آن یاددهی و یادگیری به‌صورت مناسب شکل می‌گیرد. توصیه بنده به همکارانم به روز کردن دانش خود و بکارگیری روش‌های نوین و انگیره‌بخش تدریس است.»

دانش‌آموزخبرنگار: ملیکا بهروزی 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار