مربی و داور رشته رزمی کیوکوشین:

رشته ورزشی «کیوکوشین» درس زندگی است

کرج (پانا) - یکی از مربیان و داوران رشته رزمی کیوکوشین در مسابقات کشوری کاراته سبک کیوکوشین که در ورزشکاه انقلاب کرج برگزار شد، گفت: کیوکوشین، ورزش خشن نیست بلکه درس زندگی است؛ زیرا در روح و جسم ورزشکار تاثیر فراوانی دارد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رشته ورزشی «کیوکوشین» درس زندگی است

زهرا علوی در گفت‌وگو با پانا در خصوص هدفش از ورود به رشته رزمی کیوکوشین عنوان کرد: «از کودکی وارد این رشته شدم و علاقه بسیاری به کیوکوشین دارم و هدفم از ورود به این رشته، افزایش اعتماد به نفس، کنترل رفتار در موقعیت‌های مختلف زندگی و در نهایت، کسب قهرمانی بوده است. کیوکوشین، ورزش خشن نیست بلکه درس زندگی است؛ زیرا در روح و جسم ورزشکار تاثیر فراوان می‌گذارد. افزایش تمرکز و اعتماد به نفس، تربیت روح، رسیدن به تعالی و ارتقای ادب و احترام را به ارمغان می‌آورد.»

وی ویژگی برجسته سبک رزمی کیوکوشین را قدرت بدنی بسیار و سرعت و آمادگی جسمانی بالا دانست اما از موانع و‌ مشکلات این سبک نیز گلایه‌ کرد و افزود: «کیوکوشین از جانب مسئولان، حمایت کمی می‌شود و از سویی دیگر توسط هیچ اسپانسری پشتیبانی نمی‌شود. همچنین در هنگام برگزاری مسابقات با وجود تدارکات و زحمات فراوان مربیان، مسابقات از طریق رسانه ملی پخش نمی‌شود تا زحمات مربیان و پشتکار و اراده ورزشکاران دیده شود اما با وجود تمام این مشکلات، مربیان علاقه‌مند به این رشته، دست از تلاش برنمی‌دارند و با تبلیغات فراوان  برای جذب هنرجو و برگزاری مسابقات لیگ و کشوری سعی در معرفی بیشتر این رشته رزمی به جهانیان دارند.»

این مربی رزمی در یک جمله به پانا موفقیت و شکست را اینگونه تعریف کرد: «خوشی‌های پیروزی حتما درس‌های بزرگی از شکست بوده است.»

علوی اظهار امیدواری کرد: «هنرجوهای این رشته رزمی، اول از همه شکرگزار خداوند منان باشند که با تندرستی، قدم در این رشته گذاشته‌اند. سپس سپاسگزار اولیای خود باشند که در این مسیر همراه و پشتیبان آنان هستند و در نهایت، قدردانی مربیان را نیز سرلوحه زندگی خود قرار دهند.»

دانش‌آموزخبرنگار: تسنیم عقاب‌نشین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار