مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

پروژه مهر از مهمترین اقدامات آموزش‌وپرورش در ایام تابستان است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان البرز گفت: تصور بسیاری از افراد این است که مدارس و آموزش‌ و پرورش در تابستان تعطیل است اما تابستان، پرکارترین ایام شغلی ادارات آموزش‌ و پرورش است و مجموعه اقدامات در تابستان برای داشتن سال‌تحصیلی بی‌دغدغه‌ای است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر از مهمترین اقدامات آموزش‌وپرورش در ایام تابستان است

علی حجرگشت در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت و بازگشایی مدارس ضمن قدردانی از تلاش و زحمات فعالان حوزه رسانه در پوشش و انعکاس اخبار حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: ۸ شهریور، سالروز شهادت رئیس‌جمهور شهید رجایی و شهید باهنر، روز تلخی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است و این مناسبت به عنوان هفته دولت، نامگذاری شده که یاد و خاطره شهدای نظام، شهدای معلم و دانش‌آموز و رئیس جمهور شهید را گرامی می‌داریم و از تلاش و زحمات دولتمردان قدردانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش که قبل از بازگشایی مدارس باید تا ۲۵ شهریور به‌طور کامل ساماندهی شوند، اعلام نتایج امتحانات خرداد، ثبت‌نام دانش‌آموزان به‌طور کامل، برگزاری آزمون مدارس خاص مانند مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، ثبت‌نام سامانه‌ای مدارسی مانند شاهد، مدیریت لباس فرم دانش‌آموزان، ساماندهی و صدور ابلاغ دبیران، استخدام و ارزیابی نیروهای جدیدالورود است.

حجرگشت، پروژه مهر را یکی از مهمترین اقدامات دانست و گفت: آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید، مهمترین اقدام آموزش و پرورش در ایام تابستان است که ان‌شاءالله امسال به همت خیرین و مسئولین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۱۸ پروژه‌ آموزشی و ورزشی تا اول مهر، افتتاح می‌شوند و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان البرز اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی پس‌ از سال‌ها برای اولین بار ۲ استخر دانش‌آموزی در ناحیه ۲ و ناحیه یک آموزش‌ و پرورش به بهره‌برداری رسید. همچنین چند هنرستان خیّرساز، مدرسه بزرگ ۲۴ کلاسه حضرت خدیجه(س) در ناحیه ۴ کرج و افزایش ۶۷ زمین چمن‌ ورزشی از جمله افتخارات و اقدامات دیگری است که تا آغاز سال تحصیلی تکمیل می‌شوند.

حجرگشت در رابطه با اهمیت هنرستان‌ها گفت:هدف این است که ۵۰‌ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم، مهارتی باشند یعنی در هنرستان‌ها مشغول تحصیل باشند. میانگین کشوری ۳۹ درصد است و البرز، جزو استان‌های بالای میانگین کشوری است که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در هنرستان‌ها مشغول تحصیل بودند و ان‌شاءالله برای سال تحصیلی جدید علی‌رغم تمامی مشکلات، هدفگذاری ۴۵ درصد خواهیم داشت.

وی افزود: امسال با حضور خیرین به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار، تعدادی از همکاران شاغل و بازنشسته به‌صورت رایگان برای دانش‌آموزان، کلاس‌های‌کنکور و فوق برنامه برگزار کردند که این خدمت آنان بسیار قابل تقدیر است. همچنین یکی دیگر از اتفاقاتی که امسال در آموزش و پرورش انجام شد، برگزاری امتحانات نهایی است. سال گذشته امتحانات نهایی فقط برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم بود ولی امسال هر 3 پایه متوسطه دوم و قریب به ۷۳ هزار نفر از دانش‌آموزان استان، امتحان نهایی داشتند که یک پروژه بسیار باعظمت و مهمی بود و بدون کمترین مشکلی برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان البرز در پاسخ به سوال دانش‌آموزخبرنگار پانا در رابطه با طرح‌ شهید‌ عجمیان ۲ بیان کرد: طرح شهید عجمیان امسال برای دومین سال برگزار شد که همکاران در اداره کل نوسازی مدارس، خیرین و گروه‌های جهادی، پیگیری این کار را بر عهده دارند و امسال هدفگذاری این بود که ۱۰۰۰ کلاس درس در استان بهسازی، شاداب‌سازی و مرمت‌سازی شوند و امروز اگر مدارس استان را بازدید کنید در تمام مدارس، گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان در حال بازسازی مدارس هستند.

دانش‌آموزخبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار