معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس:

کمبود فضای آموزشی دغدغه اولیای دانش‌آموزان و کادر مدارس است

کرج (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت کمبود فضای آموزشی، بیشترین دغدغه اولیای دانش‌آموزان و کادر مدارس است.

کد مطلب: ۱۴۹۳۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

علی سوری در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «کمبود فضای هنرستان‌ها دغدغه‌ای را ایجاد کرده است. بسیاری از مدارس را دوشیفته کردیم و این یعنی کمبود فضای آموزشی و بیشترین دغدغه اولیای دانش‌آموزان و کادر مدارس است.»

وی در خصوص فضای فرهنگی دیگر مدارس افزود: «فضای فرهنگی در مدارس مانند کتابخانه، نمازخانه و آزمایشگاه متناسب با دانش‌آموزان است و هر مدرسه‌ای که فضای کاربری بزرگتری دارد، دانش‌آموزان بیشتری را در خود جای می‌دهد و از طرفی مدارسی که فضای بیشتری دارند کتابخانه، نمازخانه و آزمایشگاه هم دارند اما بسیاری از مدارس این شرایط فرهنگی را ندارند. بنابراین دانش‌آموزان باید به همراه اولیای خود از فضای برون‌سازمانی برای کارهای فرهنگی استفاده کنند.»

سوری در رابطه با ثبت‌نام دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: «ممانعت مدیران برای ثبت‌نام نکردن دانش‌آموزان با سطح تحصیلی پایین به دلیل هدایت تحصیلی است یعنی دانش‌آموزانی که بار علمی پایینی دارند  به سمت رشته‌های سنگین می‌روند.»

وی تصریح کرد: «ممانعت نه اینکه مانعی ایجاد کند بلکه به خاطر این است که هدایت تحصیلی را به صورت علمی‌تر پیش ببرند وگرنه هیچ گونه دلیل خاصی ندارد. تمام دانش‌آموزان را ثبت‌نام خواهیم کرد اما دغدغه اصلی همان هدایت تحصیلی درست است که دانش‌آموزان را برای آینده کشور که به آنان نیاز داریم، درست هدایت می‌کند و هر کسی باید در جایگاه خود قرار گیرد تا موفق شود.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس در خصوص دریافت هزینه از دانش‌آموزان توسط مدارس گفت: «هیچگونه اجباری برای پرداخت هزینه وجود ندارد و اگر اولیایی هم دوست دارد به مدرسه کمک کند، کاملا اختیاری است. اجباری از طرف مدرسه وجود ندارد و مدرسه فقط در هزینه‌های کتاب و بیمه می‌تواند اجبار کند ولی اولیای فهیم، اوضاع مدارس را می‌دانند و می‌توانند به صورت داوطلبانه کمک به مدرسه داشته باشند.»

سوری با اشاره به لباس فرم دانش‌آموزان و سرویس مدارس اظهار کرد: «سرویس مدارس و لباس فرم دانش‌آموزان در حیطه کاری انجمن اولیا و مربیان است ولی تا جایی که می‌دانم طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار است هزینه یکسان برای مدارس اعلام شود.»

دانش‌آموزخبرنگار: شایان ابراهیمی

حجم فایل ویدیویی : ۶۲.۹۸M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۴:۰۶ دانلود فایل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار