نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج خبر داد؛

غیبت دائمی بیش از ۴ هزار تاکسی در شهرداری کرج

کرج (پانا) - نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج از غیبت دائمی 4181 دستگاه از مجموع 11461 دستگاه تاکسی شهرداری در سطح شهر کرج خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
غیبت دائمی بیش از ۴ هزار تاکسی در شهرداری کرج

علیرضا رحیمی در نطق پیش از دستور یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: توفیقاتی در شورای ششم در باب حمل و نقل عمومی از جمله ناوگان اتوبوس، حمل و نقل ریلی، ون و تاکسی حاصل شد اما متاسفانه موانعی برای بهره‌برداری و تبدیل به خدمت شدن آن‌ها وجود دارد که متاسفانه برطرف نشده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر 314 نفر مجوز راننده صادر و 72 دستگاه اتوبوس آماده خدمت متوقف است اما تاکنون حدود 52 نفر راننده جدید شناسایی شده و با توجه به تصمیم اخیر کمیسیون برنامه‌ و بودجه جهت تسهیل در این امر باید از ظرفیت‌های قانونی استانی و شورای تأمین استفاده شود تا اتوبوس‌های متوقف در پارکینگ شهرداری، فعال شوند تا کسری اتوبوس‌ها در شهر جبران شود.

رحیمی با اشاره به 70 دستگاه ون که در پارکینگ متوقف و خاک می‌خورند، گفت: متاسفانه با توجه به ابلاغ دستورالعمل چگونگی بهره‌برداری که به جای استفاده در برخی محلات کم‌برخوردار که معابری مناسب برای اتوبوس ندارند و نرخ تاکسی هم برای آنان گران است، استفاده شود، همچنان در پارکینگ متوقف است.

وی به آمار تعداد دستگاه‌های موجود در سطح شهر اشاره کرد و افزود: حدود 30 درصد دستگاه‌ها راکد هستند و از مجموع 8181 دستگاه فعال ۳۲۰۷ دستگاه به صورت گردشی و الباقی در 89 خط تاکسی فعالیت دارند در حالی که برابر آمایش میدانی حدود ۱۱ درصد از این آمار فعالان نیز مجدداً غیرفعال هستند.

نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج ضمن انتقاد از مدیریت شهری در غیرفعال بودن 4 هزار و 181 دستگاه تاکسی در سطح شهر خاطرنشان کرد: استفاده از سهمیه سوخت توسط دستگاه‌های غیرفعال، عدم همکاری لازم از سوی وزارت نفت در خصوص نصب و تعویض مخازن گاز فرسوده، عدم اجرای وظایف دستگاه‌های دولتی در کاهش آلودگی هوا، مسکوت ماندن عدم پرداخت سهم دولت‌ها به تامین اجتماعی بیمه رانندگان زحمتکش و بلاتکلیفی تاکسیران‌ها، عدم برنامه‌ریزی و مدیریت درست در نحوه فعالیت ناوگان و ایجاد مراکز رفاهی، راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات خودرویی ویژه تاکسی و ون در شهر و... باید در دستور کار شهردار و مدیریت شهری قرار گیرد.

دانش‌آموز خبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار