دانش‌آموز البرزی در گفت‌وگو با پانا:

نماز غذای روح انسان است

کرج (پانا) - دانش‌آموز دبیرستان تیمسار فلاحی ناحیه یک کرج گفت: همانطور که جسم انسان نیازمند غذا است، روح انسان هم نیازمند غذایی مانند نماز است.

کد مطلب: ۱۴۸۴۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز غذای روح انسان است

باران ابراهیمی، دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان تیمسار فلاحی ناحیه یک کرج در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «فردی که نماز نمی‌خواند، روح پژمرده‌ای دارد و می‌توان گفت به روحش غذا نداده است. همانطور که جسم ما برای زنده ماندن، نیازمند غذا است، نماز هم غذایی برای زنده ماندن روح ما است.»

ابراهیمی خاطرنشان کرد: «نماز خواندن سبب آرام شدن دل می‌شود. زیرا زمانی که نماز می‌خوانیم یعنی با خدای خود صحبت می‌کنیم و خداوند فرموده است که به این شکل با او ارتباط بگیریم تا به آرامش‌ برسیم.»

وی با بیان اینکه بعضی افراد، اعتقاد کمتری به مسائل معنوی دارند، افزود: «انسان با خدای خود باید انس بگیرد تا بتواند به واقعیت آفرینش و چیزهایی مانند قرآن پی ببرد. پس نباید با امر به معروف و نهی از منکر نامناسب یا با اطلاعات غلط، افراد را از دین، خسته کنیم.»

ابراهیمی اظهار کرد: «می‌توان گفت که بخش اعظمی از قرآن کریم، سبک زندگی برای ما است که از سوی خداوند فرستاده شده و با تلاوت قرآن، زندگی و دنیای قشنگ‌تری داریم.»

این دانش‌آموز در خصوص حقیقت وجود خدا و امامان گفت: «این موضوع می‌تواند یک نشانه برای حقیقت وجود خداوند باشد که بالاخره یک خالقی داشتیم که ما را آفریده است. همچنین به‌طور مثال؛ امام حسین(ع) سال‌ها پیش بوده‌اند و خداوند باعث شده‌اند‌ که هنوز هم در ذهن و افکار ما زنده بمانند و برای ما عزیز باشند  و اینکه روایتی از پیامبر(ص) است که سال‌ها پیش‌، ماه را نصف کردند و دانشمندان اکنون به این پی برده‌اند که این روایت صحیح بوده است.»

خبرنگار : دانش‌آموز: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار