مسئول حوزه‌ امتحانات نهایی‌شهید بهشتی طالقان:

مفاهیم درسی درک‌شده، عامل موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات نهایی است

کرج (پانا) - مسئول حوزه امتحانات نهایی شهرستان طالقان‌ در خصوص برگزاری‌آزمون‌های نهایی‌گفت: مفاهیم درسی درک‌شده، عامل موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات نهایی است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مفاهیم درسی درک‌شده، عامل موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات نهایی است

فاخره زینعلی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «خیلی سال است که سازمان سنجش و آموزش کشور به این نتیجه رسیده‌اند که اصلا عادلانه نیست سرنوشت داوطلبان کنکور فقط با یک نوبت امتحان کنکور و در عرض‌ 4 ساعت رقم بخورد. بنابراین به این نتیجه رسیدند که آزمون‌های نهایی علاوه بر پایه دوازدهم، در پایه‌های دهم و یازدهم رشته‌های نظری، متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره برای دانش‌آموزان نیز برگزاری شود که تاثیر بسیاری در کنکور آنان دارد.»

وی افزود: «بنابراین برگزاری امتحانات نسبت به سال‌های گذشته، تغییرات اساسی از جمله حوزه مشخص، کارت ورود به جلسه، پاسخ‌برگ شخصی‌سازی‌شده، اتاق قرنطینه، فایل سوالات رمزنگاری‌شده و دریافت رمز توسط رئیس حوزه، دقایقی کوتاه قبل شروع آزمون، پاکت‌های پلمپ‌شده و اسکن پاسخ‌برگ‌ها و... را نیز داشته است.»

زینعلی اضافه کرد: «این آزمون‌ها برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان اجرا می‌شود و میزان موفقیت دانش‌آموزان را در یادگیری محتواهای درسـی بررسـی می‌کنـد و از ایـن طریق، امکان ارتقـای دانش‌آموزان به دوره تحصیلی بالاتر را فراهم می‌سـازد.»

وی بیان کرد: «سـوالات آزمون نهایی بر اسـاس اهداف کتاب‌های درسـی و در چهارچوب آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شـوند تـا دانش‌آموزانی کـه در کلاس، حضـور فعـال داشـته و مطالـب کتاب را به‌ درسـتی فرا گرفته‌اند، می‌توانند اطمینان خاطر داشـته باشـند که قادر به پاسخگویی کامل به این سوالات خواهند بود.»

مسئول حوزه امتحانات نهایی طالقان در مورد نقش دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی گفت: «قطعا دانش‌آموزان برای موفقیت در آزمون‌های نهایی باید کتاب‌های درسی خود را دقیق و کامل مطالعه کنند. به این منظور همه محتوای کتاب درسی از جمله متن‌ها، فعالیت‌ها، تصاویر، سؤالات، آزمایش‌ها، نمودارها، تمرین‌ها و... را بیاموزند و مطمئن شوند همه مفاهیم موجود در کتاب درسی را درک کرده‌اند و پاسخ سوالات و مسائل طرح شده در کتاب درسی را به ‌درستی یاد گرفته باشند و باید جهت موفقیت، تلاش خود را نسبت به سال‌های قبل بیشتر کنند. همچنین به یاد داشته باشند که یاد خداوند، آرامش‌بخش دل‌ها است.»

دانش‌آموزخبرنگار : آیدا داداشی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار