استاندار البرز مطرح کرد؛

ساخت 100 مدرسه در استان البرز در دولت سیزدهم

کرج (پانا) - استاندار البرز گفت رئیس‌جمهور شهید به وعده خود برای ساخت مدارس در استان البرز عمل کرد و 100 مدرسه در دولت سیزدهم در این استان ساخته شد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت 100 مدرسه در استان البرز در دولت سیزدهم

مجتبی عبداللهی در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به وعده رئیس‌جمهور شهید مبنی بر ساخت 100 مدرسه در این استان تا پایان دولت سیزهم گفت: خداوند را شاکریم که وعده رئیس‌جمهور فقید برای ساخت مدارس جدید در استان البرز، پیش از پایان دولت به انجام رسیده و همه باید تلاش‌کنیم تا وعده ساخت 100 مدرسه دیگر که توسط استانداری البرز داده شده نیز به‌زودی محقق شود و تا یک سال آینده مجموعا 200 مدرسه به سرانه آموزشی استان اضافه شده باشد.

وی‌ ادامه داد: باید چشم انداز ساخت مدارس در استان مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفته و سرعت بگیرد. چرا که علاوه بر ۱۰۰ مدرسه ساخته‌شده، ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز تعهد خود استان بوده که باید تکمیل شود.

استاندار البرز افزود: در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان، همه دستگاه‌های استان موظف هستند امکانات خود را برای اردوهای دانش‌آموزی و اوقات فراغت دانش‌آموزان پای کار بیاورند.

وی بیان کرد: اکنون باید کاری کرد تا تفاوت‌های استان البرز در بحث اوقات فراغت با سایر استان‌های کشور دیده شود. اوقات فراغت از موضوعات بسیار مهمی است؛ چرا که 3 ماه، فرصت بسیار زیادی است و نباید آموزش تعطیل باشد و هم دانش‌آموزان و هم معلمان باید از این فرصت برای ارتقای دانش و بینش و مهارت‌های خود استفاده کنند و دردوره‌های دانش‌افزایی و تربیتی شرکت کنند.

عبداللهی‌ گفت: آموزش و پرورش، مهم‌ترین وزارتخانه کشور است و متاسفانه در ادوار گذشته نسبت به این موضوع بسیار مهم، کم‌توجهی شده است. لذا همه باید تلاش‌کنیم تا میراث رئیس‌جمهور شهید برای ارتقای آموزش و پرورش ادامه پیدا کند.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این نشست گفت: یاد و خاطره شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی را گرامی می‌داریم. یکی از نقاط اصلی توجه این شهید بزرگوار به آموزش و پرورش بود و در حوزه آموزش و پرورش، دستاوردهای بی‌نظیری به یادگار گذاشت که تا سال‌ها به یاد می‌ماند.

وی افزود: تغییر شرایط امتحانات نهایی مدارس و افزایش ضریب آن برای ورود به‌ دانشگاه، یکی از میراث‌های ماندگار شهید رئیسی در آموزش و پرورش است. برای اولین بار پس از سال‌ها مرجعیت آموزشی دوباره به مدارس و کلاس درس بازگشت و بر اساس تمام آمارها عدالت آموزشی ارتقا پیدا کرد.

حجرگشت بیان کرد: این میراث بزرگ شهید رئیسی باید با قدرت ادامه پیدا کند و در استان نیز خواهشمندیم تا تمام ظرفیت‌ها برای اجرای بهتر این پروژه بزرگ رئیس‌جمهور فقید، پای کار بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: ایجاد نهضت مدرسه‌سازی، توجه ویژه به معاونت پرورشی، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، توزیع شیر رایگان در مدارس، اجرای رتبه‌بندی و بسیاری از این دست فعالیت‌ها که پس از سال‌ها اجرا شدند از جمله اقداماتی است که با پیگیری رئیس‌جمهور شهید به نتیجه رسید.

وی سپس گزارشی از روند برگزاری هفته معلم، امتحانات نهایی، وضعیت هنرستان‌های استان و برنامه‌های آموزش و پرورش برای اوقات فراغت را ارائه کرد.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار