مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی:
هدف از بازدیدهای سوادآموزی، بررسی و نظارت بر مسائل و فرآیندهای آموزشی است
کرج (پانا) - مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی گفت هدف از بازدیدهای استانی، بررسی و نظارت بر مسائل مربوط به فرآیندهای آموزشی است و حضور در کلاسهای سوادآموزی، فرصت خوبی برای گفتوگو با آموزشدهندگان و سوادآموزان است.
محمود قنبرزاده، مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی به همراه معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از کلاسهای سوادآموزی شهرستان نظرآباد، بازدید و از نزدیک در جریان فعالیتهای سوادآموزی این استان قرار گرفت.
قنبرزاده در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز برای جمعبندی بازدید، ضمن تشکر از زحمات مدیرکل و مجموعه سوادآموزی استان تصریح کرد: هدف از این بازدیدها بررسی و نظارت بر مسائل مربوط به فرآیندهای آموزشی است و حضور در کلاسهای سوادآموزی، فرصت خوبی برای گفتوگو با آموزشدهندگان و سوادآموزان است که میتواند منجر به بهبود آییننامههای اجرایی و برنامه عملی برای تهیه و تدوین اساسنامه نهضت سوادآموزی شود.
وی بهرهمندی از نظرات تمام دستاندرکاران سوادآموزی در برنامهریزیهای آتی سازمان نهضت سوادآموزی را ضروری دانست و بیان کرد: اساسنامه جدید سازمان نهضت سوادآموزی منجر به پویایی و توسعه سواد درحیطههای مختلف میشود.
مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی افزود: در نهضت سوادآموزی و در اساسنامه جدید به دنبال نگاه تحولی هستیم و با بهکارگیری ایدهها و خلاقیتها درصدد ارتقای سطح سواد جامعه در تعاریف مختلف هستیم.
قنبرزاده به ۳ مدل شامل استفاده از ظرفیت شورای پشتیبانی استان و شهرستانها، حلقههای میانی، ظرفیتهای سازمانی و فراسازمانی به عنوان اصلیترین راهبردهای فعالیتهای سوادآموزی، اشاره کرد و طرحهای سواد آسان، رویداد نهضت دانشآموزی، سواد قرآنپایه، روستای باسواد و سمات را از جمله راهکارهای مردمی کردن سوادآموزی دانست.
وی ادامه داد: اساسنامه جدید باید ماموریت محوله که آموزش همگانی و توسعه و تعمیق سواد است را در بر گیرد و در نهایت منجر به ارتقای سواد عمومی مبتنی برمفاهیم جدید و آموزش مستمر همگانی باشد.
ارسال دیدگاه