کارشناس‌مسئول امتحانات ناحیه ۳ کرج:

دانش‌آموزان قبل از آزمون از شناخت حوزه آزمون خود اطمینان حاصل کنند

کرج (پانا) - کارشناس‌مسئول امتحانات آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در حضوص برگزاری امتحانات داخلی و نهایی یادآور شد که دانش‌آموزان قبل از آزمون از شناخت حوزه آزمون خود اطمینان حاصل کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان قبل از آزمون از شناخت حوزه آزمون خود اطمینان حاصل کنند

روح‌الله نصیری در گفت‌وگو با پانا در خصوص برگزاری امتحانات نهایی عنوان کرد: «دانش‌آموزان با توجه به شباهت اسمی مدارس حوزه آزمون، قبل از روز امتحان حتما به حوزه آزمون مراجعه کرده و از آدرس محل حوزه خود اطمینان حاصل کنند. زیرا حوزه‌های امتحانات نهایی برخلاف امتحانات داخلی است که دانش‌آموزان دارند؛ چرا که دانش‌آموزان در امتحانات داخلی در مدارس خود آزمون می‌دهند.»

وی افزود: «دبیر، فضای حوزه و مدیر در امتحانات داخلی از قبل معین هستند اما در حوزه‌های امتحانات نهایی این موارد معین خواهند شد یعنی حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان از طرف مرکز سنجش در حوزه‌ای به غیر از مدارس خودشان تعیین می‌شود.»

نصیری گفت: «البته ممکن است در صورت دارا بودن شرایط مدارس، کادر اجرایی مدارس تغییر کرده و دانش‌آموزان در مدارس خود آزمون دهند اما غالبا دانش‌آموزان به حوزه دیگری به غیر از مدارس خود برای آزمون ارجاع داده می‌شوند.»

کارشناس‌مسئول امتحانات آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در خصوص سنجش‌ها و ملاک‌های مورد نظر کادر اجرایی حوزه‌های امتحانی عنوان کرد: «هر یک از حوزه‌های امتحانی دارای کادر اجرایی متشکل از رئیس حوزه، منشی حوزه، کادر امنیت و...هستند که تمام این‌ها در 2 مرحله به بخش‌های بازرسی و حراست آموزش و پرورش جهت بررسی بیشتر معرفی و انتخاب می‌شوند.»

وی در تشریح روند جلوگیری از تقلب در امتحانات نهایی گفت: «تمام تخلفات حوزه‌های امتحان نهایی به هیات عالی آموزش و پرورش منعکس می‌شود و نمره صفر یا درج در پرونده یا به دادگاه معرفی می‌شود. بنابراین تقلب در امتحانات نهایی، جرم تلقی شده و دانش‌آموز متخلف به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود و قوه قضاییه بر اساس قانون برای وی، محرومیت از دوره‌های امتحانی تا محدودیت در استخدام و... را در نظر می‌گیرد.»

نصیری دررابطه با طراحی و تصحیح سوالات گفت: «از دیگر تفاوت‌های عمده امتحانات نهایی و داخلی، طرح و تصحیح سوالات است. در امتحانات داخلی، دبیر با توجه به شناخت خود از دانش‌آموز می‌تواند در نمره وی تأثیرگذار باشد اما دانش‌آموز در امتحانات نهایی هر آنچه در برگه خود بنویسد توسط مصحح خارج از استان تصحیح می‌شود.»

نصیری اضافه کرد: «برگه دانش‌آموزان ابتدا توسط 2 مصحح، تصحیح خواهد شد و اگر اختلاف نمره تصحیح این 2 مصحح به حد نصاب برسد، مصحح سوم وارد خواهد شد و با توجه به اختلاف نمرات و تصحیح آن 2 مصحح نمره نهایی را اعلام خواهد کرد. همچین در صورت اعتراض دانش‌آموزان، برگه به مصحح چهارم تحویل داده خواهد شد.»

دانش‌آموزخبرنگار: غزل کشاورز نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار