یکی از مراقبان سلامت البرز در گفت‌وگو با پانا:

اصلی‌ترین وظیفه مراقبان سلامت، حساس کردن دانش‌آموزان و اولیا به سلامت است

سلامتی، تاجی نامرئی است که آن را فقط افراد بیمار بر سر افراد سالم می‌بینند

کرج (پانا) - مراقب سلامت دبیرستان شهید تیمسار فلاحی ناحیه یک کرج گفت اصلی‌ترین وظیفه مراقبان سلامت، حساس کردن دانش‌آموزان و اولیا به سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اصلی‌ترین وظیفه مراقبان سلامت، حساس کردن دانش‌آموزان و اولیا به سلامت است

مطهره طالبیان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به هفته سلامت عنوان کرد: «اینکه یک هفته را به موضوع سلامت اختصاص داده‌اند، دلیلی جز اهمیت سلامت فرد ندارد. اصلی‌ترین وظیفه مراقبان سلامت، حساس کردن دانش‌آموزان، اولیا و همکاران به مقوله سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها است.»

طالبیان با بیان اینکه درمان بیماری علاوه بر هزینه‌های درمان، کلی زمان را از فرد می‌گیرد که می‌توانست بهترین استفاده را از آن لحظات ببرد، خاطرنشان کرد: «پیشگیری با توجه به هزینه‌های سنگین درمان، بهترین گزینهاست. با آموزش بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن‌ها از هدر رفتن هزینه‌های خانواده جلوگیری می‌شود و فرد، لحظات زیبایی در کنار عزیزانش خواهد داشت.»

وی افزود: «سلامت به عنوان یک حق فردی و همگانی در مقام بیان ساده و در مقام عمل، موضوعی پیچیده و چندوجهی است که نیازمند مشارکت دغدغه‌مند و آگاهانه آحاد جامعه است و با این شعار ضمن اشاره به حق و مسئولیت همگانی بر تبیین مفاهیم اساسی و وظایف جمعی در دستیابی به پوشش همگانی سلامت تاکید شده است.»

طالبیان اظهار کرد: «با آموزش دانش‌آموزان درباره سلامت، ابتدا خود دانش‌آموز سعی در پیشگیری از بیماری خواهد داشت و دوم اینکه این موارد را هم به همسالان و هم به خانواده منتقل خواهد کرد که طیف وسیعی تحت پوشش و آموزش قرار می‌گیرند. از نظر من بهتر است ساعت کلاسی برای مراقب سلامت در نظر گرفته شده و کتاب بهداشت چاپ و تدریس شود تا مراقب سلامت، زمان بیشتری را با دانش‌آموزان به‌صورت رخ‌به‌رخ داشته باشد تا تاثیرگذارتر باشد و نتایج بهتری حاصل شود.»

این مربی بهداشت با بیان اینکه یکی از مباحث و سرفصل‌های آموزشی سلامت، تحرک بدنی است، خاطرنشان کرد: «به علت تاثیر ورزش در جذب کلسیم برای داشتن استخوان محکم و همچنین عضلات قوی‌تر و البته ترشح هورمون شادی که تاثیر بالایی بر روحیه دانش‌آموز دارد به دانش‌آموزان توصیه می‌شود که روزانه حداقل یک ساعت به ورزش بپردازند.»

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: «سلامتی شما در اولویت است. در کنار درس هرگز از بهداشت فردی و خواب مناسب و تحرک بدنی و رابطه با خدا که بیشترین تاثیر در خلق انسان را دارد، غافل نمانید. چرا که سلامتی، تاجی نامرئی است که آن را فقط افراد بیمار بر سر افراد سالم می‌بینند.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار