وزیر راه و شهرسازی:‌ از خیرین مسکن‌ساز حمایت می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی می‌‌گوید امیدوار است با حمایتی که از چندین مسکن‌ساز دارد بتوان ساخت و ساز مسکن را رونقداد و به ویژه این رونق در جهت تامین مسکن اقشار کم‌درآمد باشد.

کد مطلب: ۸۹۰۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی:‌ از خیرین مسکن‌ساز حمایت می‌کنیم

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به کاشان و در دیدار با حاج‌آقا نمازی، امام جمعه شهرستان و نماینده ولی‌فقیه گفت: به طور طبیعی وزارت راه و شهرسازی به لحاظ ماهیتی همه مسئولیت‌ها و ماموریت‌هایش به مردم مرتبط است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است بتوانیم وضعی فراهم کنیم که مردم سهم بیشتری در پیشبرد امور داشته باشند، زیرا بسیاری از زیرساخت‌هایی که باید انجام شود، نیازمند بودجه سنگینی است بنابراین با مشارکت مردم کارها به درستی پیش می‌رود.

اسلامی با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد تا پروژه‌ها بدون تاخیر انجام شود، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌های حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه با مشارکت بخش خصوصی انجام شود و شتاب بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین یکی از اولویت‌های وزارتخانه را ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش یا حذف نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت: ۳۳۰۰ نقطه در کشور شناسایی شده است و حدود ۱۷۰۰ نقطه آن نیازمند اقدام‌های فوری است.

اسلامی بخشی از اهداف سفر خود به کاشان را تلاش برای کاهش خطرات نقاط حادثه‌خیز برشمرد و گفت باید منابعی را به وجود آوردیم تا با مشارکت مردم مشکلات مرتبط با حوزه‌های راه را در استان‌ها برطرف کنیم.

تکمیل مسکن مهر اولویت وزارتخانه است

وی ادامه داد: در مورد مسکن، اولین گام تعیین تکلیف مسکن مهر و اتمام آن بود.هرچند بسیاری از مشکلات مسکن مهر جزو وظایف وزارتخانه نبود، اما تلاش کردیم تا پروژه‌ها به اتمام برسند.

اسلامی تصریح کرد: رونق دادن به ساخت و ساز مسکن به ویژه برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه هم به ایجاد اشتغال و هم رونق کار مهندسان و افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند، کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقدام‌های وزارتخانه را در شهرستان کاشان، پیگیری موضوع فرودگاه عنوان کرد و گفت: فرودگاه کاشان فرودگاهی نظامی است و براساس پیگیری‌های انجام‌شده فعلا فرودگاه کاشان آمادگی لازم برای تحویل به وزارتخانه را ندارد و مجوزی و برنامه‌ای نیز برای آن تعیین نشده است.

وی ادامه داد: باید برای فرودگاه کاشان محلی یافت تا بتوان مشکلات فرودگاه کاشان را برطرف کرد.

اسلامی با اعلام این مطلب که ارتش دارای شرکت‌هایی است که خدمات فرودگاهی ارائه می‌دهند، پیشنهاد کرد تا سپاه نیز شرکت‌هایی ایجاد کند که بتوانند خدمات فرودگاهی ارائه دهند و بدین ترتیب بتوان مشکلات فرودگاه کاشان را برطرف کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم وضعی فراهم شود تا انتقال مسافر از فرودگاه کاشان به شهرهای مختلف گسترش پیدا کند.

در ادامه حاج آقای نمازی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان ضمن اظهار خرسندی از حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان کاشان گفت: یکی از توصیه‌های ما این است که قبل از وقوع حادثه‌ای در حوزه‌های مسکن، شهرسازی و همچنین راه‌ها برای آن‌ها چاره‌اندیشی و تدبیر داشته باشیم.

امام جمعه کاشان ادامه داد:در نظام مهندسی ساختمان تدابیر مناسبی وجود دارد. مهندسان مقتدری داریم که در اقصانقاط کشور و همچنین مرزهای خارج از کشور خدمات ارائه می‌دهند.

نمازی در بیان رفع برخی از معضلات شهرستان کاشان به مشکل مصلای آن شهرستان اشاره کرد و گفت: سند زمین مصلای شهرستان چند سالی که زده نشده است و با توجه به اینکه مصوبه دولت را دارد امیدواریم مشکلات آن حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار