در مراسم رونمایی از پلتفورم خدمات بیمهای به باشگاههای مشتریان بیمهای مطرح شد
افقهای روشن پیشروی خدمات آنلاین در صنعت بیمه
تهران (پانا) - وسعت صنعت بیمه و گره عمیق مردم با خدمات این صنعت، افق روشنی پیش روی خدمات آنلاین در این حوزه را نمایان کرده است. دسترسی آسان، قیمت مناسب، امکان مقایسه قیمت بین شرکتهای بیمهگر مجاز و خرید مطمئن از مزیتهای شاخص این مدل کسب و کار است.
محصول دانش بنیان "بیمه دات کام" از سال ۱۳۹۵ به عنوان مرجع معتبر استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه نامه در ایران، این امکان را فراهم آورده است که بیمهگذار طی فرایند الکترونیکی مطمئن، با کمترین وقت، بیمه نامه خود را انتخاب و خرید کند. مدیران این شرکت با تکیه بر دانش فنی و تجارب ارزشمند و با استفاده از نیروی انسانی متخصص همیشه سعی داشتهاند که با خلاقیت و تلاش به سوی تکنولوژی قدم بر دارند.
بیمه دات کام از ابتدا فعالیت خود را با مشارکت کارگزاری رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. همچنین بیمه دات کام دارای مجوزهای انجمن کسب و کارهای اینترنتی، اینماد و مجوز رسمی مرکز فناوری رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بهاره شریفیون، مدیرعامل شرکت بیمه دات کام در نشستی خبری که در مرکز فابا برگزار شد با اشاره به آن که وضع IT برای صنعت بیمه در ایران نسبت به صنعت بانک بسیار ضعیفتر است، گفت: با ورود به این صنعت متوجه شدیم زیرساختهای لازم برای الکترونیکیشدن صنعت بیمه وجود ندارد و شرکتهای بیمهای هیچ برنامهای برای تعریف سرویسها و خدمات خود ندارند. وی ادامه داد: حتی برخی از شرکت بیمهای نگاه مقاومتی به خدمات آنلاین اگریگتوری بیمه داشتند و ورود استارتآپها باعث شد اتفاقهای جدیدی در صنعت بیمه به وجود آید.
شریفیون با بیان اینکه نگاه ما به هیچ عنوان فروش سرویسهای بیمهای نبوده است، گفت:هدف ما ایجاد زیرساخت الکترونیکی در صنعت بیمه بوده است و لازمه الکترونیکی شدن فرآیندها، ایجاد تغییرهایی در فرآیند است.
وی گفت: اشخاص با استفاده از سیستم بیمه داتکام میتوانند کل فرآیند را به صورت الکترونیکی به جلو ببرند و نیازی به مراحل دستی در فرآیند وجود ندارد. تلاش ما معرفی بیمههای اختیاری و غیراجباری است .۲۲ شریک تجاری داریم و ۲۵ میلیون نفر جمع شرکای تجاری ما را تشکیل میدهند.
شریفیون درباره مجوزهای اخذشده برای راهاندازی این استارت آپ گفت: بیمه دات کام کسب و کاری اینترنتی است و مجوز ای نماد و مجوزعضویت در کسب و کارهای اینترنتی از جمله مجوزهایی است که برای راهاندازی این استارتآپ اخذ شدهاند.
وی درباره تفاوت این استارتآپ با سایر استارت آپهای بیمهای که از گذشته وارد فعالیت در صنعت بیمه شدهاند ادامه داد: صنعت بیمه از جمله صنایعی است که جای کار بسیاری دارد و ضریب نفوذ در آن بسیار پائین است به طور مثال صنعت بیمه در ایران نسبت به کانادا یک صدم است و اگر تعداد استارت آپها در این صنعت باز هم افزایش یابد تهدیدی برای هم نخواهند بود.
شریفیون گفت: فضای صنعت بیمه جای فعالیت بسیاری دارد و نگاهی حذفی میان فعالان این صنعت وجود ندارد و ما جزو نخستین شرکتهایی هستیم که با رویکردی قانونی فعالیت خود را آغاز کردیم و میخواهیم الزامهای قانونی را رعایت کنیم.
وی با بیان آن که بیمه مرکزی قواعد جدیدی را برای بهبود زیرساختهای این صنعت وضع کرده است و شرکتهای بیمه هم تمام تلاش خود را در جهت ارایه وب سرویس انجام میدهند، افزود: ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به دنیا بسیار پایین است . علت این امر، نبود فرهنگسازی مناسب برای مردم است. مردم خرید بیمههای عمر و سرمایهگذاری را ضروری نمیدانند. یکی از رسالتهای ما این است که فرهنگ خرید بیمه بین مردم جا بیفتد و به همین دلیل «بیمه دات کام» دو رویکرد دارد که یکی از این رویکردها B۲C بوده که سایت بیمه دات کام است و B۲B که روی اپلیکیشنهای پرکاربرد خدمات خود را معرفی میکنیم.
وی ادامه داد: تمام تلاش خود را کردهایم که تا جایی که ممکن است، بهترین تخفیفات را برای مشتریان خود قائل شویم.
شریفیون یادآور شد: بههمین علت رقابتیترین قیمتها در سایت بیمه دات کام قابل مشاهده هستند. یکی از شاخصترین مزیتهای رقابتی بیمه دات کام پلتفورم ارائه خدمات بیمهای باشگاههای مشتریان است. در این پلتفورم امکان این وجود دارد که اعضای باشگاههای مشتریان کسب و کارهای گوناگون از خدمات بیمه به صورت آنلاین استفاده کنند. از دیگر مزیتهای رقابتی نرمافزار پنل سازمانی بیمه دات کام است که از آن رونمایی شد.
وی افزود: در این خدمت سازمانها میتوانند با در اختیار داشتن یک نرمافزار که بیمه دات کام برای آنها فراهم میکند، امور مربوط به بیمه کارکنان خود را به صورت گروهی به انجام برسانند.
به گفته مدیرعامل شرکت بیمه دات کام، این شرکت با برخی سازمانها همچون دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حال همکاری است و خدمات بیمه به صورت آنلاین در این مکانها صورت میپذیرد به طوری که متقاضیان در این مکانها می توانند بیمه را به صورت آنلاین خرید کنند و با امکان وب پوز آنها قادر خواهند بود پس از انجام فرآیند خرید در وبسایت به توسط متصدی، عمل تراکنش را با حفظ امنیت با دستگاه پوز متصل به کامپیوتر انجام دهند.
وی یادآور شد: بیمه دات کام ۵ نوع از رشتههای بیمهای شامل، بیمهنامه شخص ثالث، بیمهنامه مسافرتی، بیمهنامه آتشسوزی، بیمهنامه زلزله و بیمهنامه موتورسیکلت را ارائه میدهد و با کلیه شرکتهای بیمهای که در سرزمین اصلی فعالیت میکنند قرارداد دارد. هنگامی که صحبت از خرید بیمه بهصورت الکترونیکی میشود یعنی از صفر تا صد مراحل ثبتنام بهصورت آنلاین انجام شود.
وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر بیمه دات کام طَی قرار دادی که با پست بانک منعقد کرده امکان فروش أنواع بیمه نامه را در دفاتر روستایی فراهم أورده است تا بدین وسیله، علاوه بر تسهیل فرآیند خرید بیمه نامه برای روستانشینان، امکان ارائه بیمه محصولات کشاورزی و تجهیزات کشاورزی نیز از کلیه شرکت های بیمه فراهم گردد و در نتیجه این اقدام توسط بیمه دات کام، گام موثری در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور است. لازم به ذکر است آدرس سایت شرکت بیمه دات کام https://bimeh.com است.
در ادامه نادرحجازیان در پاسخ به این پرسش که چرا بیمه دات کام اپلیکیشن ندارد، گفت:میزان مراجعه افراد برای اخذ بیمه توسط کاربران اندک است و حداکثر ۵ بار در سال است به همین دلیل ما ترجیح دادیم که از بسترهای دیگری مانند اپلیشکیشنهای پرداخت استفاده کنیم. این استراتژی مناسب است وتوسعه بازار را از این مسیر دنبال میکنیم.
گفتنی است در این نشست نادر حجازیان، نایب رییس هیات مدیره، محمد طباطبایی مدیر فروش و نیز حامد رحمانی مدیر بازاریابی شرکت نیز به صحبت پرداختند.
ارسال دیدگاه