رئیس سازمان ملی بورس و اوراق بهادار:

قیمت اوراق بهادار به نحوه فعالیت رسانه‌ها بستگی زیادی دارد

تهران (پانا)- رئیس سازمان ملی بورس و اوراق بهادار گفت قیمت اوراق بهادار به نحوه فعالیت رسانه‌ها بستگی زیادی دارد.اخبار و تحلیل‌ها مبادله می‌شوند و تاثیرات خود را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
قیمت اوراق بهادار به نحوه فعالیت رسانه‌ها بستگی زیادی دارد

حجت‌الله صیدی در ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه اظهار کرد: در زمان بحث درباره رسانه و بورس، موضوع قیمت و اوراق بهادار مطرح است؛ همانطور که در همه بازارها هم قیمت مهم است.البته در مورد سایر بازارها موضوعات بنیادی تاثیرگذار است و البته سلیقه و علاقه خریدار نیز در قیمت اهمیت دارد اما در بازار اوراق بهادار تنها اطلاعات اهمیت دارد.

وی افزود: چگونگی تاثیرگذاری اطلاعات بر قیمت سهام موضوعی پیچیده است و در این میان سهم اصحاب رسانه کلیدی و مهم است.البته کدال نیز در راستای اطلاعات بیشتر از اهمیت خاص برخوردار  است اما تحلیل کدال، کاری تخصصی است که به مهارت و توانایی خاص نیازمند است.

وی ادامه داد: قیمت اوراق بهادار به فعالیت رسانه بستگی زیادی دارد.اخبار و تحلیل‌ها مبادله می‌شود و تاثیرات خود را به دنبال دارد.

صیدی اظهار کرد: باوجود رشد رسانه‌های اقتصادی و تخصصی مالی،  نیازهای زیادی در بین مدیران و ناشران وجود دارد.

رئیس سازمان ملی بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در نهادهای تنظیم‌گر و اجرایی بازار سرمایه گاهی نیاز به سکوت و صبر زیاد وجود دارد.گاهی نیز تصمیم‌های عاجل و فوری نیاز هست.در این میان سهامداران خرد و عمومی دغدغه‌هایی دارند و منتظر اخباری هستند و به همین دلیل نقش رسانه‌ها بسیار مهم است تا اطلاعات بنیادی منتشر شود.


 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار