رئیس سازمان برنامه و بودجه:

بودجه اشتغال نیمه دوم سال تخصیص می‌یابد

تهران (پانا) - معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد هیچ نگرانی در خصوص تخصیص بودجه اشتغال امسال وجود ندارد و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطمینان می‌دهم در نیمه دوم امسال این بودجه به دستگاه‌ها پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بودجه اشتغال نیمه دوم سال تخصیص می‌یابد

 «سیدحمید پورمحمدی» در صحن علنی مجلس در پاسخ به دلایل تخصیص نیافتن بودجه اشتغال درسال جاری با بیان این مطلب افزود: در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲، ۲۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه برای اشتغال تخصیص داده شد و در سال جاری بنا به دلایلی که توضیح خواهم داد تاکنون این بودجه تخصیص نیافته است اما اکنون جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه است تا این بودجه در نیمه دوم سال تخصیص یابد.

وی درباره دلایل تخصیص نیافتن بودجه اشتغال سال جاری تاکنون گفت: نیمه اول سال هزینه‌های دولت بسیار زیاد و در مقابل درآمدهای دولت بسیار کم است چرا که به طور مثال باید پول گندم‌کاران و پاداش‌های بازنشستگی را پرداخت کنیم و از طرفی وصول درآمدهای دولت بسیار کم است، از این رو در نیمه دوم سال همواره تخصیص طرح‌های اشتغالزا آغاز می‌شود.

پورمحمدی به گزارش دریافتی درباره میزان بودجه موجود در حساب اشتغال اشاره کرد و گفت: حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان پول تخصیص داده شده از سوی دولت و هم برگشتی از بانک‌ها اکنون در حساب بانک‌ها یا در حساب اشتغال موجود است؛ وقتی این میزان پول داریم تخصیص دوباره به این حساب یعنی اولویت‌ها را از بین بردن و چند برابر کردن پول در این حساب که درست نیست؛ بنابراین هرگاه بخش بیشتری از این پول هزینه شود، تخصیص بعدی آغاز خواهد شد.

وی نکته پایانی در توضیح عملکرد سازمان برنامه و بودجه در این رابطه را طی شش ماه نخست امسال را اینچنین عنوان کرد: همواره از سوی دستگاه‌های مرتبط گزارش عملکرد سال‌های پیش به سازمان برنامه و بودجه داده می‌شود و پس از آن بودجه مربوطه تخصیص می‌یابد بنابراین به محض اینکه گزارش‌ها وصول شد، پرداخت‌ها آغاز می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز سازمان برنامه و بودجه به تکالیف خود عمل کرد، امسال هم در نیمه دوم سال اقدام‌های لازم صورت خواهد گرفت.

پورمحمدی بار دیگر یادآور شد: آنچه باعث شد این موضوع به نیمه دوم سال کشیده شود، نخست سبقت هزینه‌ها به درآمدهای دولت در نیمه اول سال، دوم موجودی بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومانی این حساب و سوم کامل نشدن گزارش‌های نظارتی مربوطه بوده تا ایرادات مشخص شود که بتوانیم آنها را همزمان در لایحه بودجه به نمایندگان تقدیم کنیم و از طرفی بودجه لازم را تخصیص دهیم.

وی در ادامه وقت هفت دقیقه‌ای خود برای پاسخ در صحن علنی مجلس گفت: یکم آبان طبق تکلیفی که مجلس شورای اسلامی کرده است کلیات بودجه و تبصره‌های مربوطه سال آینده را تقدیم نمایندگان ملت خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: برای انطباق حداکثری این بودجه با برنامه هفتم توسعه و همچنین در راستای نظر رئیس مجلس شورای اسلامی، روز ۳۰ مهر یک روز پیش از تقدیم بودجه به مجلس، همایش مشترکی از سوی مجلس و دولت برگزار خواهد شد تا در مورد نحوه اجرایی کردن قانون برنامه هفتم تبادل نظر کنیم از این رو از همه نمایندگان دعوت می‌کنم در این همایش موثر و مهم حضور داشته باشند.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار