پنجمین نشست شورای ملی تأمین مالی برگزار شد

تهران (پانا) - پنجمین نشست شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی با دستور کار بررسی آیین نامه تاسیس شرکت های اعتبارسنجی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین نشست شورای ملی تأمین مالی برگزار شد

به گزارش شادا، پنجمین نشست شورای ملی تامین مالی عصر امروز (شنبه، ۲۴ شهریورماه) با حضور "محمدرضا فرزین" رییس کل بانک مرکزی، "سید محمد اتابک" وزیر صنعت، معدن و تجارت، "مهدی غضنفری" رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و سایر اعضا تشکیل شد.

"مرور قانون تامین مالی و تکالیف قانونی برای دستگاه های مختلف" و بررسی "پیش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های اعتبارسنجی" دو دستور کار نشست امروز بودند.

اعضای شورا با بررسی پیش نویس "آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های اعتبارسنجی"، با موادی از آن موافقت کردند؛ بررسی سایر مواد این آیین نامه به نشست آتی شورا موکول شد.

به گزارش شادا، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها در اواسط اردیبهشت ماه برای اجرا به دولت ابلاغ شده است که از مواد آن، تشکیل "شورای ملی تامین مالی" است.

بر اساس این قانون، به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از اعضای اصلی این شورا هستند و همچنین یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر در این جلسات حضور خواهند داشت.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار