رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد:

باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم نه اختصاصی‌سازی

تهران (پانا) - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت متاسفانه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری‌ها به بخش خصوصی نبوده و به نهادهای شبه‌دولتی بوده اما باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم نه اختصاصی‌سازی.

کد مطلب: ۱۵۰۰۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم نه اختصاصی‌سازی

ذبیح‌الله خداییان در نشست بررسی مشکلات کارخانه مس شهید باهنر کرمان اظهار کرد: ما تحت تحریم ظالمانه و تحریم‌های اقتصادی هستیم و دشمنان به فشار بر معیشت مردم ما روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، سال‌ها شعار سال را اقتصادی اعلام کردند، خطاب به کارکنان مجموعه شهید باهنر افزود: اکنون اولویت، اقتصاد کشور است و شما سربازان واقعی مبارزه با دشمنان نظام و تحریم‌های ظالمانه هستید و هر چه فعالیت شما بیشتر باشد و بتوانیم نیازها را در داخل کشور تامین کنیم و با صادرات و ارزآوری، تاثیر تحریم‌ها را کم می‌کند و بر این اساس همه ما چه در قوه مجریه، مقننه و قضاییه، تکلیف داریم در این عرصه با هم همکاری داشته و پشتیبانی کنیم.

خداییان بیان کرد: دولت در عرصه اقتصاد در وسط میدان است و فعالیت می‌کند و دستگاه قضایی و سایر مراجع می‌توانند پشتیبانی کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: طبق سند تحول قضایی به‌ویژه در دوره فعلی و تاکیداتی که ریاست قوه قضاییه در حمایت از دولت‌ها و به‌ویژه بخش اقتصادی دارند در سازمان‌های وابسته به این قوه، ستادهای اقتصاد مقاومتی را راه‌اندازی کرده‌ایم که صرفا به بخش اقتصاد و کارآفرینان و صنعتگران کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای همکاری در حل مشکلات آمادگی داریم و مسائل واحدهای تولیدی در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در سازمان بازرسی، بخشی از کار را برای کمک به تولید اختصاص دادیم و اداره کل حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری به واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی سرکشی کرده و با انعکاس مشکلات، حل آن‌ها را در دستور کار همکاران تهران و استان‌ها قرار می‌دهیم.

خداییان بیان کرد: مس در صنایع مختلف مورد نیاز است و اگر تولید نشود با مشکل مواجه می‌شویم و نکته مهم، خودداری از خام‌فروشی است. اگر زنجیره تولید مس را به اتمام رسانده و کارخانجات پایین‌دستی را ایجاد کنیم، ارزش افزوده بالایی دارد و سود چندین برابر خواهد شد و حتما باید به این سمت برویم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری‌ها به بخش خصوصی نبود و به نهادهای شبه‌دولتی بوده و آنطور که باید از این ظرفیت قانونی استفاده نشد و اگر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سرمایه‌گذاری کرده و این شرکت‌ها واگذار شوند، رشد و توسعه بیشتری خواهد داشت و باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم نه اختصاصی‌سازی؛

خداییان تاکید کرد: باید تولید و ظرفیت واحدهای اقتصادی افزایش یابد تا خودکفا باشیم.

عصر امروز، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از خط تولید کارخانه مس شهید باهنر کرمان بازدید کرد و با حضور وی، قطعات بومی‌سازی آلیاژی دانش‌بنیان با پایه مس در این کارخانه رونمایی شد.

منبع : ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار